Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 14:50Okej då förstår jag nog 🙂 måste man kalibrera om den varje gång man ska springa på löpband och springa ute då? Eller hur blir det?
Okej då förstår jag nog 🙂 måste man kalibrera om den varje gång man ska springa på löpband och springa ute då? Eller hur blir det?
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 14:54Varför använda fotpoden överhuvudtaget på band - det står ju på bandet hur långt man sprungit.
Varför använda fotpoden överhuvudtaget på band - det står ju på bandet hur långt man sprungit.
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 15:05jo, men jag förstår inte vilken enhet bandet mäter i, det står inget om det. Dessutom tycker jag det är bra med en röst som säger hur långt man sprungit och hur långt det är kvar 🙂
jo, men jag förstår inte vilken enhet bandet mäter i, det står inget om det. Dessutom tycker jag det är bra med en röst som säger hur långt man sprungit och hur långt det är kvar 🙂
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 15:120% lutning är lite lågt, 1% brukar rekommenderas för att simulera hur jobbigt det är utomhus.
9mph i 35min blir nästan 9km, men det låter aningen fort om du tidigare sprungit 8km i 5minuters-tempo.Hur som så bör du märka skillnad på om det är miles elle
0% lutning är lite lågt, 1% brukar rekommenderas för att simulera hur jobbigt det är utomhus.
9mph i 35min blir nästan 9km, men det låter aningen fort om du tidigare sprungit 8km i 5minuters-tempo.
Hur som så bör du märka skillnad på om det är miles elle
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 15:31Aha, då förstår jag. Jag har aldrig kört med "röstvarianten" så jag tänkte inte på det. 🙂
Aha, då förstår jag. Jag har aldrig kört med "röstvarianten" så jag tänkte inte på det. 🙂
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 15:36Fast vilken fart som visas måste väl finnas nån att fråga om på gymmet?
Fast vilken fart som visas måste väl finnas nån att fråga om på gymmet?
Quote from Olof Robertson on 5 January 2010, 11:24Elin: jag tror inte att det kan fungera med Nike-grejen till iPod på ett löpband då foten följer med bakåt lite när bandet rullar om du förstår hur jag menar. Det blir helt förvirrat i programmet tror jag.
Jag försökte kalibrera min på löpband en gång o
Elin: jag tror inte att det kan fungera med Nike-grejen till iPod på ett löpband då foten följer med bakåt lite när bandet rullar om du förstår hur jag menar. Det blir helt förvirrat i programmet tror jag.
Jag försökte kalibrera min på löpband en gång o
Quote from Olof Robertson on 5 January 2010, 11:25Erik: kanske jag kan passa på att fråga. Jag har aldrig fått mitt att fungera, riktigt trist! Har försökt kalibrera men det går inte. Jag satte den på kalibrering, sprang 2 km och slutförde men då stod det att jag sprungit 100 meter typ och att det inte ö
Erik: kanske jag kan passa på att fråga. Jag har aldrig fått mitt att fungera, riktigt trist! Har försökt kalibrera men det går inte. Jag satte den på kalibrering, sprang 2 km och slutförde men då stod det att jag sprungit 100 meter typ och att det inte ö
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 13:23Jag har aldrig försökt kalibrera min ipod på löpband, så jag vet faktiskt inte. Men poängen med fotpoddar är ju att de kan funka på löpband också (i motsats till gps), så jag ser inget tekniskt skäl att det inte skulle funka.
Funkar det bra att kalibrera
Jag har aldrig försökt kalibrera min ipod på löpband, så jag vet faktiskt inte. Men poängen med fotpoddar är ju att de kan funka på löpband också (i motsats till gps), så jag ser inget tekniskt skäl att det inte skulle funka.
Funkar det bra att kalibrera
Quote from Olof Robertson on 5 January 2010, 13:54Nej alltså jag försökte med 2 km utomhus men den verkar inte alls vilja som jag. Får ta tag i det nån dag, kanske gå in där den är köpt så får dom hjälpa mig.
Nej alltså jag försökte med 2 km utomhus men den verkar inte alls vilja som jag. Får ta tag i det nån dag, kanske gå in där den är köpt så får dom hjälpa mig.