Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJogging på löpbandet
You need to log in to create posts and topics.

Jenny: Nu minns jag inte exakt hur det går till, men poängen med kalibrering är ju att säga till ipoden hur långt du faktiskt sprang, när den tror det var 100m. Dock verkar det vara konstigt mkt fel...

Ja precis. Jag skrev in att jag skulle kalibrera osv. Men jag ska prova igen. När jag hittar delarna (H)

Placerat den felaktigt kanske? *gissar vilt*

Har köpt en sån ficka till den och den har suttit på skosnörena helt plant. Borde funka... Säkert fel på mig 😛

Min har gjort sådär ibland men då visar det sig oftast att jag tänkt fel när jag stoppat ner sensorn i fickan ovanpå skon. Det är lätt att den hamnar upp och ner.

Viktigt att kalibera den rätt märkte på tjejmilen att jag sprunigt längre än väntat..iPoden sa 8,7 km när jag gick i mål 😛

Okalibrerat ligger de där ngnstans. Kalibrerad var de fortfarande sämst, men på 1-2%.

nike+ipod fungerar bra på löpband, använde den förra vintern å det fungerade utan nå problem. lät den sen ligga över sommaren för att använda den nu igen å då var den helt död, troligen var batteriet slut fast att den inte ens är 2 år och använde den i ka

Har använt min Nike+ i 2 år nästan alla pass innan batteriet tog slut så 300:- är ganska lite då. springer ju oftast 3 pass per vecka. Batteriet drar ju även om den inte används så användningstiden verkar ju vara ca 2 år då oavsett. Utomhus brukar den stä

Kan det vara så att löpbandet mäter hastigheten i miles/timme??