Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 17:45Hon verkar inte ha slitit ut axlarna ännu 🙂
23 år senare
http://www.youtube.com/watch?v=TRhpZdm9b3Q
Hon verkar inte ha slitit ut axlarna ännu 🙂
23 år senare
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 08:26Det sägs att simning är så hälsosam för kroppen.
Jag är dock tveksam om tävlingsimning och därtill träning, verkligen är så bra.
Man behöver inte lyssna runt så länge, innan man hör talas om f.d. tävlingssimmare som har fått operera axlar, eller haft my
Det sägs att simning är så hälsosam för kroppen.
Jag är dock tveksam om tävlingsimning och därtill träning, verkligen är så bra.
Man behöver inte lyssna runt så länge, innan man hör talas om f.d. tävlingssimmare som har fått operera axlar, eller haft my
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 09:25markku det kanske stämmer för 10+ år sedan men dagens simmare simma inte allts lika man gjörde i 80-90tals
man hör inte ofta om simmare som simma 10,000m regelbundat pass längre
markku det kanske stämmer för 10+ år sedan men dagens simmare simma inte allts lika man gjörde i 80-90tals
man hör inte ofta om simmare som simma 10,000m regelbundat pass längre
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 11:41finns det någon idrott som är skonsam ifall man tävlar på elitnivå ??
finns det någon idrott som är skonsam ifall man tävlar på elitnivå ??
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 11:52Man häpnar!
"Herregud, vilken bedrövligt dålig teknik för att vara OS-simmare" om Janet Evans.Hon är en av mina favoritidrottare alla kategorier.
"Evans har tre gånger utsetts till världens bästa simmare (åren 1987, 1989 och 1990)."
http://sv.wikipedia
Man häpnar!
"Herregud, vilken bedrövligt dålig teknik för att vara OS-simmare" om Janet Evans.
Hon är en av mina favoritidrottare alla kategorier.
"Evans har tre gånger utsetts till världens bästa simmare (åren 1987, 1989 och 1990)."
http://sv.wikipedia
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 12:30Johannes:
På vilket sätt har hon bra teknik?
Förklara gärna för oss som inte är vana att bedöma simteknik. (t+)
Johannes:
På vilket sätt har hon bra teknik?
Förklara gärna för oss som inte är vana att bedöma simteknik. (t+)
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 12:38Johannes, jag håller med. Hon var grym på sin tid. Mitt syfte med länken var att visa en typisk "swinger". De flesta OW simmare använder den tekniken. Men man måste vara otroligt stark för att kunna simma så i 10 km.
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=n
Johannes, jag håller med. Hon var grym på sin tid. Mitt syfte med länken var att visa en typisk "swinger". De flesta OW simmare använder den tekniken. Men man måste vara otroligt stark för att kunna simma så i 10 km.
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 13:05"Det sägs att simning är så hälsosam för kroppen.
Jag är dock tveksam om tävlingsimning och därtill träning, verkligen är så bra."
Det är ju som med det mesta, att lagom är bäst. Det har ju visat sig, att sån pass hård träning som krävs för att hålla si
"Det sägs att simning är så hälsosam för kroppen.
Jag är dock tveksam om tävlingsimning och därtill träning, verkligen är så bra."
Det är ju som med det mesta, att lagom är bäst. Det har ju visat sig, att sån pass hård träning som krävs för att hålla si
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 13:21Man ska nog tänka på att när man tittar på videos med Hackett, Sun Yang, Phelps och Thorpe osv som simmar väldigt snyggt och med långa, kraftfulla drag så är alla de långa, uppåt 195-200 cm. Janet Evans är 1.68. Jag gissar att hon inte hade haft samma fra
Man ska nog tänka på att när man tittar på videos med Hackett, Sun Yang, Phelps och Thorpe osv som simmar väldigt snyggt och med långa, kraftfulla drag så är alla de långa, uppåt 195-200 cm. Janet Evans är 1.68. Jag gissar att hon inte hade haft samma fra
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 13:53Ja, en sak som man verkligen kan ta till vara på i det Jonas säger, och flera andra här, är det här med att anpassa tekniken efter sina egna fysiska förutsättningar. Simmar man även internationella triathlon i hav så blir tekniken vissa dagar automatiskt
Ja, en sak som man verkligen kan ta till vara på i det Jonas säger, och flera andra här, är det här med att anpassa tekniken efter sina egna fysiska förutsättningar. Simmar man även internationella triathlon i hav så blir tekniken vissa dagar automatiskt