Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 18:29Bra talat!
Bra talat!
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 16:13Har inte kollat så mycket på Total Immersions koncept, men av vad jag kan se skiljer det sig kanske inte mycket alls från hur man lär ut frisim i de flesta simklubbar sen 90-talet och framåt. Principerna om balans, höftdriven rotation, streamline, fokus p
Har inte kollat så mycket på Total Immersions koncept, men av vad jag kan se skiljer det sig kanske inte mycket alls från hur man lär ut frisim i de flesta simklubbar sen 90-talet och framåt. Principerna om balans, höftdriven rotation, streamline, fokus p
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 16:34Höga armbågar under vattnet är ju inget som Ti verkar lära ut, nej.
Höga armbågar under vattnet är ju inget som Ti verkar lära ut, nej.
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 18:43Martin, i många av TI-filmerna simmar de överdrivet sakta och tydligt för att visa tekniken. Letar man runt lite mer hittar man filmer där det går fortare.
Som jag fattat TI så är väl en stor skillnad att man aldrig övar med några redskap (kickboards, p
Martin, i många av TI-filmerna simmar de överdrivet sakta och tydligt för att visa tekniken. Letar man runt lite mer hittar man filmer där det går fortare.
Som jag fattat TI så är väl en stor skillnad att man aldrig övar med några redskap (kickboards, p
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 18:51Att dela upp så att man bara övar en sak i taget genom att använda hjälpmedel som dolme, kickboard eller paddlar tror jag är bra. Det är lättare att lära sig om man bara behöver koncentrera sig på en sak i taget. Jag kunde inte alls få till andningen utan
Att dela upp så att man bara övar en sak i taget genom att använda hjälpmedel som dolme, kickboard eller paddlar tror jag är bra. Det är lättare att lära sig om man bara behöver koncentrera sig på en sak i taget. Jag kunde inte alls få till andningen utan
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 20:10@ flindra $
Det du kallar "klassisk simutlärning" låter lite som nåt från 70-talet 🙂 Förekommer säkerligen sånt också bland instruktörer som inte är så där överdrivet pålästa. Att jobba med hela kroppen eller sida för sida snarare än underkropp/överkropp
@ flindra $
Det du kallar "klassisk simutlärning" låter lite som nåt från 70-talet 🙂 Förekommer säkerligen sånt också bland instruktörer som inte är så där överdrivet pålästa. Att jobba med hela kroppen eller sida för sida snarare än underkropp/överkropp
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 20:14På tal om hjälpmedel och särskilt platta: -Har jag missuppfattat träningen med platta? Jag använder inte den för att träna benteknik, utan för att träna uthållighet. Naturligtvis med avsikt att det ska vara crawlbenspark.
På tal om hjälpmedel och särskilt platta: -Har jag missuppfattat träningen med platta? Jag använder inte den för att träna benteknik, utan för att träna uthållighet. Naturligtvis med avsikt att det ska vara crawlbenspark.
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 21:48@Martin
Nu börjar det bli hardcore! The Race Club!! <3
@Martin
Nu börjar det bli hardcore! The Race Club!! <3
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 22:53Okej Martin. Du har alldeles säkert rätt. Jag har aldrig gått någon crawlkurs, jag bara läser vad folk skriver som går nybörjarkurs i crawl. 😉
Möjligt att hjälpmedel används mindre senare i kurserna, att det mest används till att börja med.
Själv lärd
Okej Martin. Du har alldeles säkert rätt. Jag har aldrig gått någon crawlkurs, jag bara läser vad folk skriver som går nybörjarkurs i crawl. 😉
Möjligt att hjälpmedel används mindre senare i kurserna, att det mest används till att börja med.
Själv lärd
Quote from Funbeat user on 30 November 2011, 08:48Jag tror att en anledning till att vissa simdiskussioner här på Funbeat blir förvirrade är att så många i simgruppen inte ens lärt sig simma (crawl) och diskuterar utifrån detta. Samtidigt funderar de som faktiskt kan simma (crawl), kanske sedan de var ba
Jag tror att en anledning till att vissa simdiskussioner här på Funbeat blir förvirrade är att så många i simgruppen inte ens lärt sig simma (crawl) och diskuterar utifrån detta. Samtidigt funderar de som faktiskt kan simma (crawl), kanske sedan de var ba