Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Angående höjdmeter så hittade jag dom här siffrorna i min Garmin Connect
med "Elevation Corrections enabled"

284 meter på Jubileumsmaran
271 meter på Stockholm Marathon

Har inte en susning hur bra dom siffrorna stämmer, har en Forerunner 405

Jag sprang Stockholms Marathon på 4:11:19 och Jubileumsmarathon på 4:11:29. Det första på klocka, det andra på känsla.

Sthlmmaran: 3.44
Jubelmaran: 4.00

Båda detta år. Drar man bort ett toabesök från jubelmaran skiljde det 10 min mellan loppen.

Sthlmmaran: 3.27
Jubelmaran: 4.42

Tiden på Jubileumsmaran inkluderar iofs även ett stopp för bad i Norrviken, många pratpauser med folk längs banan och peppande av trötta löpare. Tror dock inte att den tidsenliga klädseln påverkade speciellt mycket... 😉

Jag håller fortfarande på att lära mig springa maraton. Här är ändå mitt maraton-CV:

Stockholms maraton 2011: 4:46:21
Vintermaraton 2011: 4:21:01
Jubileumsmaraton: 4:07:08

Jag är helt övertygad om att jag har sub 4 inom räckhåll, även på ett så långsamt

Mycket intressant länk Kenneth, vilket klargör det många redan gissat. Berlin och Paris som lätta lopp, och New York och Stockholm som betydligt tuffare.

Halloj,

JM var mitt andra marathon, det första var Sthlm marathon 2008. Har tränat en del det senaste året och bestämde mig för att försöka springa igenom loppet med en behaglig arbetspuls. Max fick vara 150, och min 135.

Funkade riktigt bra och gick i

Detta var min första mara och tiden blev 4:40 för långa rundan vilket jag är nöjd med. Jag gillade att banan var kuperad, men det förvånade mig att så många inte kunde tekniken att rulla utför. Lite synd också att alla som inte orkade springa uppför bac

Sprang min första mara på Stockholmsmaran (jävla sätt att bli av med "oskulden" by the way) på 3:49:59 och Jubileums på 3:48:25.
Sthmaran var så kall att löpningen inte kändes alls medan JM var grisjobbig från Ulriksdal pga alla backar. Låg efter tidspla

Det skall tydligen finnas film på målgångarna? JAg kan dock inte hitta målgångsfilmerna, någon annan som lyckats?