Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKöldgräns?
You need to log in to create posts and topics.

Har ni någon köldgräns där ni inte ger er ut och tränar?
Vet någon var den "standardiserade" -17C gränsen vid längdskidtävlingar kommer från?

-15 är mitt personliga rekord 🙂 dock aldrig varit kallare, men tycker det mesta är okej bara man har rätt kläder.

I skolan hade vi -15 grader som gräns för utegympa. Västerbotten. Så det kör jag med, men måste säga att jag dragit ner den gränsen till -10, för det är annan kyla här nere i Örebro...

Tidigare vintrar har jag undvikit att springa om det varit kallare än -18.

Denna vinter har varit så kall att jag justerat min personliga gräns till -25 för att alls kunna komma mig ut.

+10.

Själv har jag svårt att säga vid vilken temp jag inte ger mig ut då det kan variera så mycket utifrån den samlade väder bilden, ex. 1 plusgrad, småregn och 8m/s skulle definitivt få mig att dra öronen åt mig. Men som i torsdags i Boden med strålande sol,

Jag som aldrig trott att jag kunde springa i kyla sprang glatt en mil i 18 minusgrader tidigare i vintras. Men då var det soligt och vindstilla. Kallare väder än så vill jag nog inte springa i.

Jag fegade ur när det var -26 tidigare i vintras, men -16 har jag sprungit i ett par gånger och blivit positivt överraskad, har egentligen inte märkt av kylan alls, utom första kilometern då det varit lite svalt om vrister och händer, sen har kroppen vari

-14 har funkat.

Nej jag har ännu inte nått den gränsen och klarar kyla väldigt bra. under -20 är nog det lägsta jag provat på och det som gav obehag var värkande kindkotor.