Quote from Guest on 13 February 2011, 21:54Har ni någon köldgräns där ni inte ger er ut och tränar?
Vet någon var den "standardiserade" -17C gränsen vid längdskidtävlingar kommer från?
Har ni någon köldgräns där ni inte ger er ut och tränar?
Vet någon var den "standardiserade" -17C gränsen vid längdskidtävlingar kommer från?
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 22:04-15 är mitt personliga rekord 🙂 dock aldrig varit kallare, men tycker det mesta är okej bara man har rätt kläder.
-15 är mitt personliga rekord 🙂 dock aldrig varit kallare, men tycker det mesta är okej bara man har rätt kläder.
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 22:11I skolan hade vi -15 grader som gräns för utegympa. Västerbotten. Så det kör jag med, men måste säga att jag dragit ner den gränsen till -10, för det är annan kyla här nere i Örebro...
I skolan hade vi -15 grader som gräns för utegympa. Västerbotten. Så det kör jag med, men måste säga att jag dragit ner den gränsen till -10, för det är annan kyla här nere i Örebro...
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 22:14Tidigare vintrar har jag undvikit att springa om det varit kallare än -18.
Denna vinter har varit så kall att jag justerat min personliga gräns till -25 för att alls kunna komma mig ut.
Tidigare vintrar har jag undvikit att springa om det varit kallare än -18.
Denna vinter har varit så kall att jag justerat min personliga gräns till -25 för att alls kunna komma mig ut.
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 22:19+10.
+10.
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 22:36Själv har jag svårt att säga vid vilken temp jag inte ger mig ut då det kan variera så mycket utifrån den samlade väder bilden, ex. 1 plusgrad, småregn och 8m/s skulle definitivt få mig att dra öronen åt mig. Men som i torsdags i Boden med strålande sol,
Själv har jag svårt att säga vid vilken temp jag inte ger mig ut då det kan variera så mycket utifrån den samlade väder bilden, ex. 1 plusgrad, småregn och 8m/s skulle definitivt få mig att dra öronen åt mig. Men som i torsdags i Boden med strålande sol,
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 06:26Jag som aldrig trott att jag kunde springa i kyla sprang glatt en mil i 18 minusgrader tidigare i vintras. Men då var det soligt och vindstilla. Kallare väder än så vill jag nog inte springa i.
Jag som aldrig trott att jag kunde springa i kyla sprang glatt en mil i 18 minusgrader tidigare i vintras. Men då var det soligt och vindstilla. Kallare väder än så vill jag nog inte springa i.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 07:45Jag fegade ur när det var -26 tidigare i vintras, men -16 har jag sprungit i ett par gånger och blivit positivt överraskad, har egentligen inte märkt av kylan alls, utom första kilometern då det varit lite svalt om vrister och händer, sen har kroppen vari
Jag fegade ur när det var -26 tidigare i vintras, men -16 har jag sprungit i ett par gånger och blivit positivt överraskad, har egentligen inte märkt av kylan alls, utom första kilometern då det varit lite svalt om vrister och händer, sen har kroppen vari
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 07:51-14 har funkat.
-14 har funkat.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 08:17Nej jag har ännu inte nått den gränsen och klarar kyla väldigt bra. under -20 är nog det lägsta jag provat på och det som gav obehag var värkande kindkotor.
Nej jag har ännu inte nått den gränsen och klarar kyla väldigt bra. under -20 är nog det lägsta jag provat på och det som gav obehag var värkande kindkotor.