Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKöldgräns?
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang i -12 med bart ansikte i går, och med en bra rånarluva klarar jag några grader till. Drickan frös däremot direkt.

Men det är inte bara andningen som sätter gränser. Stannar man till fryser man snabbt, och jag vill inte ligga på en enslig skog

Vill minnas att man var ute och joggade lite förra vintern i ca -27

kylan i sig berör mig inte så mycket om man klär sig rätt och så. Dock strejkar mina luftrör å det grövsta då temperaturen börjar komma sig ner mot 10 minus..Kan klara att springa i ner mot - 13 -14 grader om jag tagit bricanyl och pulmicort innan. Tycker

Det är väl just kyla+luftrör+ansträngning jag tänkte mig. Att bara vara ute är inga som helst problem även när det brjar krypa ner mot -40 ...

Det brukar fungera hyffsat så länge man springer lugna pass, men känns som kvalitetspass under -15C bara är att

Jag kör -10 numera efter att ha sabbat upp luftrören lite genom att springa ner mot -18 som var min gamla köldgräns. Så det är alltid värt att tänka på att bara för att det fungerar för tillfället så är det inte säkert att det gör det i all framtid.

precis:) - är man rätt klädd så är kylan i sig inget hinder för att ge sig ut..om det då inte vore för dessa luftrör :/ har försökt att springa mkt lugnt men tar emot ändå..nåväl- kanske kylan ger med sig snart...

Sprang en kortis i lördags. Tror att det var ca -7. Led inte under passet men blev rätt hostig efteråt.

Uppföljningsfråga: Hur fasen vet man om man sabbat luftrören?

Mitt rekord under min korta löpkarriär är -13 grader.
Det var inget problem överhuvudtaget att springa 10km men det var såklart i långpass fart.

Det var betydligt värre när det var -3 grader samt lite fuktigare luft som blåste med 10m/s i ansiktet,brrrrr

Testar Pulmicort och ser ifall kapaciteten ökar 20%.

Edit konstaterade att det var Symbicort som var bra.