Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKänner ni igen er efter träning? …
You need to log in to create posts and topics.

Intressant Dan... ska fundera på det i fortsättningen och se om temperaturen påverkar även min trötthet efter passet. (t+)

Kan väl poängtera vid det här laget att beskrivningen går lite i överdrift men att det i mångt och mycket stämmer ibland. (H)

Gel e dyrt o ger mig grymt ont i magen. Stora Twix e billigt, särskilt om man köper storpack, så man slipper snåla. O snällare för magen. Sköljer ner dem med drickyoghurt eller mellanmjölk. Men en liten lur efter ett långpass måste väl bara vara nyttigt.

Känner igen mig - händer någon gång per år.
Händer när jag missat att äta ordentligt innan, ätit dåligt (=ingenting) under tiden och varit ute för länge eller tagit ut mig för mycket och ofta i samband med att temperaturen droppar i slutet av passet.

Eft

Du har rätt Linus.

Lättsmält, smakar skit redan i munnen! 😉

Jag känner igen symptomen, men jag vill undvika det läget. Uppstod efter Vättern 2008 för mig. Jag förederar bananer och bars, ibland korvbröd med smör och honung. Eller en gel. Och sportdryck på långpassen. Det funkade förr i små lagom doser under hela l

Känner igen mig väldigt mycket här. Och jag brukar också snåla på gel och energikakor under träning (och jag tycker nog att de hör hemma mer på tävling). Därför tycker jag det är bättre att helt enkelt ta med sig en macka och någon banan. Inget av det är

Jag har också slutat med sportdryck, gel på träning.
För pass över 2h:
Kör med, banan, energikakor(ofta egna), mackor, bullar, våfflor, med smör + honung.

Jag trodde det mest var punkare på festival som tryckte i sig gel. 😉

Vad är det för gel ni pratar om? Jag har bara ätit chockladbitar under längre turer.

Brukar alltid finns nån bensinmack längs vägen där man kan köpa t ex varm korv banan, billig fralla, rea-choklad o lämplig dryck (jag gillar ju som sagt mjölk o yoghurt, men det finns ju annat). Två tjugor tar mindre plats o vikt i ryggfickorna än att slä

Calle: http://www.maxim.se/products_se/productview?pid=7001

Mums fillebabba (efter 10 mil)