Quote from Guest on 17 September 2012, 16:50Hej jag har under 2 vckors tid haft känningar i hälen några timmar efter jag varit ute och sprungit. Den här veckan har jag inte tränat alls men ändå kännt av en "irritation" i hälen. Jag har köpt kilinlägg avsedda för hälsporre och går med skor/innetoffl
Hej jag har under 2 vckors tid haft känningar i hälen några timmar efter jag varit ute och sprungit. Den här veckan har jag inte tränat alls men ändå kännt av en "irritation" i hälen. Jag har köpt kilinlägg avsedda för hälsporre och går med skor/innetoffl
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 17:00Tjena, Jag har/hade hälsporreproblem. Gick till ortoped och fick ett par gjutna ilägg som jag använde i ALLA skor och problemet var som borta. Kände mig som vanligt(dvs bra!) då jag använde dom. Jag kunde inte vara utan dom alls. Gick jag upp på toaletten
Tjena, Jag har/hade hälsporreproblem. Gick till ortoped och fick ett par gjutna ilägg som jag använde i ALLA skor och problemet var som borta. Kände mig som vanligt(dvs bra!) då jag använde dom. Jag kunde inte vara utan dom alls. Gick jag upp på toaletten
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 17:23Men tusen tack för dina övningar, kasnke är det så att jag är för klen helt enkelt ska testa óch se om det hjälper!!
Men tusen tack för dina övningar, kasnke är det så att jag är för klen helt enkelt ska testa óch se om det hjälper!!
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 17:27Har dragits med en hälsporre i nästan ett års tid.
Efter åtskilliga besök hos diverse sjukgymnaster och idrottsläkare som inte kunnat konstatera vad det var, fick jag till slut en tid för röntgen. Där visade sej att det var hälsporre. Fick en remiss till
Har dragits med en hälsporre i nästan ett års tid.
Efter åtskilliga besök hos diverse sjukgymnaster och idrottsläkare som inte kunnat konstatera vad det var, fick jag till slut en tid för röntgen. Där visade sej att det var hälsporre. Fick en remiss till
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 19:00Massera senstråket under foten genom att "stå" på tex en tennisboll. Om du flexar foten och känner under foten med fingrarna kan du tydligt känna de senor som går från fästet i hälen (där det ömmar) till varje tå.
Jag slår vad om att de känns stramare/hår
Massera senstråket under foten genom att "stå" på tex en tennisboll. Om du flexar foten och känner under foten med fingrarna kan du tydligt känna de senor som går från fästet i hälen (där det ömmar) till varje tå.
Jag slår vad om att de känns stramare/hår
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 19:53Jag fick hälsporre och en inflammation i hålfoten. Köpte inlägg och det hjälpte en hel del men smärtan gick inte bort. Valde att aktivt vila och inte göra något mer än att gå till jobbet och vanliga små vardagssysslor.
Den bästa rehaben förutom tåhävning
Jag fick hälsporre och en inflammation i hålfoten. Köpte inlägg och det hjälpte en hel del men smärtan gick inte bort. Valde att aktivt vila och inte göra något mer än att gå till jobbet och vanliga små vardagssysslor.
Den bästa rehaben förutom tåhävning
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 20:46Jag tror att det Axel skrev är den bästa info du kan få. Inlägg hjälper en att hantera sitt liv när det är som värst, men gör inget åt problemen. Men de övningar han beskriver hjälper. Det finns oxå massor av hjälpsamma youtube klipp, sök plantar fasciit,
Jag tror att det Axel skrev är den bästa info du kan få. Inlägg hjälper en att hantera sitt liv när det är som värst, men gör inget åt problemen. Men de övningar han beskriver hjälper. Det finns oxå massor av hjälpsamma youtube klipp, sök plantar fasciit,
Quote from Catharina Brattlin on 17 September 2012, 21:00Jag bugar mig också för Axels inlägg.
Olika typer av inlägg och grejor lindrar eller tar bort symtomen, men åtgärdar inte orsaken till att man har fått en PF.
Jag tampades själv med en PF i drygt 6 månader, bröt GBG-varvet det året pga smärtorna och ta
Jag bugar mig också för Axels inlägg.
Olika typer av inlägg och grejor lindrar eller tar bort symtomen, men åtgärdar inte orsaken till att man har fått en PF.
Jag tampades själv med en PF i drygt 6 månader, bröt GBG-varvet det året pga smärtorna och ta
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 08:12Tusen tack för era engagerade svar, jag Alels svar var väldigt pedagogiskt och det tillsammasn med era svar ger mig hopp. Det behöver alltså inte ta flera år och massor med smärta...
Jag ska köra övningarna och även testa de tips jag fick om massage mhja
Tusen tack för era engagerade svar, jag Alels svar var väldigt pedagogiskt och det tillsammasn med era svar ger mig hopp. Det behöver alltså inte ta flera år och massor med smärta...
Jag ska köra övningarna och även testa de tips jag fick om massage mhja
Quote from Catharina Brattlin on 18 September 2012, 08:23Hoppas att det går över fort! 🙂
Hoppas att det går över fort! 🙂