Quote from Catharina Brattlin on 23 September 2012, 16:55Skönt Maria, att det går framåt. 🙂
Jag hade samma upplevelse - att i början på rehaben fick jag så ont att jag behövde bita i nåt hårt för att inte skrika. (#)
Jag tror heller inte att Du behöver vila från löpningen under tiden. Allt blod till området
Skönt Maria, att det går framåt. 🙂
Jag hade samma upplevelse - att i början på rehaben fick jag så ont att jag behövde bita i nåt hårt för att inte skrika. (#)
Jag tror heller inte att Du behöver vila från löpningen under tiden. Allt blod till området
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 17:25Jag befann mig i plantar fasciitis träsket i 10 månader. Kunde löpa utan smärta men smärtan kom efteråt, speciellt på morgonen och det blev värre hela tiden. För mig så gällde det att a) sluta springa, b) skaffa ordentliga innetofflor ex vis Birkenstock,
Jag befann mig i plantar fasciitis träsket i 10 månader. Kunde löpa utan smärta men smärtan kom efteråt, speciellt på morgonen och det blev värre hela tiden. För mig så gällde det att a) sluta springa, b) skaffa ordentliga innetofflor ex vis Birkenstock,
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 17:34Det finns nog lika många recept för tillfrisknande som det finns drabbade. Även jag har haft det. Behövde aldrig sluta springa helt men drog ner kraftigt på distansen. Man ska aldrig springa sig in i smärta är något jag lärt mig så jag sprang aldrig längr
Det finns nog lika många recept för tillfrisknande som det finns drabbade. Även jag har haft det. Behövde aldrig sluta springa helt men drog ner kraftigt på distansen. Man ska aldrig springa sig in i smärta är något jag lärt mig så jag sprang aldrig längr
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 20:41Nu har jag varit hos sjukgymnast (eller nåt) och fått rådet att gå i gympadojor, aldrig barfota och skaffa inlägg. Det har ju inte direkt hjälpt helt hittills. Blir så less!
Nu har jag varit hos sjukgymnast (eller nåt) och fått rådet att gå i gympadojor, aldrig barfota och skaffa inlägg. Det har ju inte direkt hjälpt helt hittills. Blir så less!
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 21:10Slappna av.
Använd dina skönaste skor,
dina bästa inlägg,
ditt bästa humör.Sedan rör du dig på ett sådant sätt på ett trevligt underlag så att du morgonen efter åtminstone ej känner dig sämre än morgonen innan.
Mår du OK kan du lägga till.
Hellre mer
Slappna av.
Använd dina skönaste skor,
dina bästa inlägg,
ditt bästa humör.
Sedan rör du dig på ett sådant sätt på ett trevligt underlag så att du morgonen efter åtminstone ej känner dig sämre än morgonen innan.
Mår du OK kan du lägga till.
Hellre mer
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 10:54Fick första PF symptomen 2007 avhjälptes snabbt med prefabriserade ilägg samt en shockwavebehandling.
Fick åter problem med hälen förra hösten och en del nya symptom och körde på som vanligt, tillslut så gjorde det så ont så jag inte kunde springa. Har se
Fick första PF symptomen 2007 avhjälptes snabbt med prefabriserade ilägg samt en shockwavebehandling.
Fick åter problem med hälen förra hösten och en del nya symptom och körde på som vanligt, tillslut så gjorde det så ont så jag inte kunde springa. Har se
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 11:03Karin Ö,
känns som konstigt råd. Det kommer ju inte avhjälpa dina problem utan i bästa fall bara låta dig komma förbi problemet temporärt. Visst, får foten vila kommer kanske smärtan försvinna men den kommer med stor sannolikhet dyka upp nån annan gång s
Karin Ö,
känns som konstigt råd. Det kommer ju inte avhjälpa dina problem utan i bästa fall bara låta dig komma förbi problemet temporärt. Visst, får foten vila kommer kanske smärtan försvinna men den kommer med stor sannolikhet dyka upp nån annan gång s
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 11:06..
..
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 19:41Hade tänkt köra på den linjen att jobba på mina svagheter rörligheten och stärka upp foten. Det känns vettigt. Dock kommer jag även i fortsättning promenera i sköna löparskor.
Hade tänkt köra på den linjen att jobba på mina svagheter rörligheten och stärka upp foten. Det känns vettigt. Dock kommer jag även i fortsättning promenera i sköna löparskor.
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 22:51Låter smart tycker jag Karin. Det är ju inget som säger att du måste träna upp styrkan i foten precis när du promenerar - huvudsaken är ju att du gör det, precis som du planerat, och inte nöjer dig med att bara ta bort symtomen. 🙂
Lycka till!
Låter smart tycker jag Karin. Det är ju inget som säger att du måste träna upp styrkan i foten precis när du promenerar - huvudsaken är ju att du gör det, precis som du planerat, och inte nöjer dig med att bara ta bort symtomen. 🙂
Lycka till!