Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 09:43Det finns också sätt att tejpa foten för att kunna fortsätta springa trots hälsporren.
Edit: du kan hitta hur på youtube
Det finns också sätt att tejpa foten för att kunna fortsätta springa trots hälsporren.
Edit: du kan hitta hur på youtube
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 11:52Självklart skall man ta tag i problemen så snabbt som möjligt och maximera sina chanser att bli bra snabbt men man skall samtidigt inte måla f-n på väggen. Vi är många som haft lätta till svåra känningar av PF och klarat oss igenom detta väldigt smidigt.
Självklart skall man ta tag i problemen så snabbt som möjligt och maximera sina chanser att bli bra snabbt men man skall samtidigt inte måla f-n på väggen. Vi är många som haft lätta till svåra känningar av PF och klarat oss igenom detta väldigt smidigt.
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 21:52Kul att ni gillat mitt inlägg och förhoppningsvis kan ni få nån nytta av det 😀 Kör hårt och lycka till!!
Kul att ni gillat mitt inlägg och förhoppningsvis kan ni få nån nytta av det 😀 Kör hårt och lycka till!!
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 21:58Gillandet beror kanske mer igenkänningsfaktorn. Att en dragit liknande slutsatser. Så det kanske inte är vi som applåderar det som kan lära oss något. Men de som ännu inte lidit sig igenom PFs olika faser, kan kanske förkorta lidandet något.
Numer är jag
Gillandet beror kanske mer igenkänningsfaktorn. Att en dragit liknande slutsatser. Så det kanske inte är vi som applåderar det som kan lära oss något. Men de som ännu inte lidit sig igenom PFs olika faser, kan kanske förkorta lidandet något.
Numer är jag
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 20:30Jag har haft besvär med PF i ett år och har testat det mesta. Övningar, inlägg, stretch, massage. Mina inlägg är jag inte hundra nöjd med, slipade till och det visade sig vara skon som var för smal som gjorde att inlägget tryckte mot hålfoten lite för hår
Jag har haft besvär med PF i ett år och har testat det mesta. Övningar, inlägg, stretch, massage. Mina inlägg är jag inte hundra nöjd med, slipade till och det visade sig vara skon som var för smal som gjorde att inlägget tryckte mot hålfoten lite för hår
Quote from Catharina Brattlin on 19 September 2012, 20:38Mitt svar - en sjukgymnast som gör en rörelseanalys på Dig. Orsakerna till en PF kan komma från helt andra delar av kroppen än just fötterna (eller överrrörliga vrister, som det var i mitt fall).
Dina inlägg, Karin, kan ha bidragit till att svaga muskler
Mitt svar - en sjukgymnast som gör en rörelseanalys på Dig. Orsakerna till en PF kan komma från helt andra delar av kroppen än just fötterna (eller överrrörliga vrister, som det var i mitt fall).
Dina inlägg, Karin, kan ha bidragit till att svaga muskler
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 20:50Har bokat en tid hos en, vad jag vet, kunnig sjukgymnast nästa vecka. Har varit hos sjukgymnast/naprapat/osteopat otaliga besök tidigare men de har inte kollat på andra kroppsdelar, tyvärr. Och ja, som du säger Sylvia finns det mycket som tyder att det ko
Har bokat en tid hos en, vad jag vet, kunnig sjukgymnast nästa vecka. Har varit hos sjukgymnast/naprapat/osteopat otaliga besök tidigare men de har inte kollat på andra kroppsdelar, tyvärr. Och ja, som du säger Sylvia finns det mycket som tyder att det ko
Quote from Funbeat user on 22 September 2012, 18:13En första reflektion från TS här. Fy fan vad ont jag har i vaderna!!!! Gjorde "Axels" övningar i går för första gången...
Igår kunde jag inte låta bli att testa att löpa på foten. Jag har ju vilat en vecka och kände nästan ingen smärta alls. De första 4k
En första reflektion från TS här. Fy fan vad ont jag har i vaderna!!!! Gjorde "Axels" övningar i går för första gången...
Igår kunde jag inte låta bli att testa att löpa på foten. Jag har ju vilat en vecka och kände nästan ingen smärta alls. De första 4k
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 09:07Det här kanske kan vara nåt? Kelly Starret går genom lite övningar mot PF, orsaker varför man får det och hur stelhet mm i andra ställen kan ge PF. Om man springer på ett sätt där knät faller in, orörlighet i skenben eller vad, mm.
Väl värt att kolla på.
Det här kanske kan vara nåt? Kelly Starret går genom lite övningar mot PF, orsaker varför man får det och hur stelhet mm i andra ställen kan ge PF. Om man springer på ett sätt där knät faller in, orörlighet i skenben eller vad, mm.
Väl värt att kolla på.
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 15:53Härligt Maria!! (t+) Som sagt, man "ska" knappt kunna gå! 😉 Min sjukgymnast förklarade det med att man såklart stärker upp de svaga musklerna samt att man vid övningarna får en rejäl blodgenomströmning vilket läker det "onda". Fortsätt kör övningarna! Du
Härligt Maria!! (t+) Som sagt, man "ska" knappt kunna gå! 😉 Min sjukgymnast förklarade det med att man såklart stärker upp de svaga musklerna samt att man vid övningarna får en rejäl blodgenomströmning vilket läker det "onda". Fortsätt kör övningarna! Du