Quote from Guest on 22 July 2009, 10:16Jag undrar om man fysiskt känner det. Det händer att jag vid enstaka tillfällen "går in i väggen" dvs blir alldeles darrig och orkeslös. Det är väl ett tecken på att bränsledepåerna är slut och kroppen söker snabb energi från musklerna istället om man int
Jag undrar om man fysiskt känner det. Det händer att jag vid enstaka tillfällen "går in i väggen" dvs blir alldeles darrig och orkeslös. Det är väl ett tecken på att bränsledepåerna är slut och kroppen söker snabb energi från musklerna istället om man int
Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 10:26Det finns sällan tydliga gränser i kroppen "av eller på", t.ex. när kroppen "börjar" förbränna fett / muskler / kolhydrater, när man börjar producera mjölksyra, osv. Mycket i kroppen handlar istället om en skala från lite till mycket, istället för "av ell
Det finns sällan tydliga gränser i kroppen "av eller på", t.ex. när kroppen "börjar" förbränna fett / muskler / kolhydrater, när man börjar producera mjölksyra, osv. Mycket i kroppen handlar istället om en skala från lite till mycket, istället för "av ell
Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 14:03Drar man det till sin spets kan man säga att du förbränner muskler från första steget eftersom träning är nerbrytande... Annars har Markus rätt (som vanligt), finns inga tydliga gränser men känner du dig: "tom", yr, matt, "vill verkligen bara stanna" börj
Drar man det till sin spets kan man säga att du förbränner muskler från första steget eftersom träning är nerbrytande... Annars har Markus rätt (som vanligt), finns inga tydliga gränser men känner du dig: "tom", yr, matt, "vill verkligen bara stanna" börj
Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 14:20Jag har läst på nätet att Pacman kommer och käkar upp musklerna efter en kvart om man inte fyller på med proteindrinkar, gainers och carboloaders.
Stämmer inte det?
Jag har läst på nätet att Pacman kommer och käkar upp musklerna efter en kvart om man inte fyller på med proteindrinkar, gainers och carboloaders.
Stämmer inte det?
Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 18:19Jodå David, och om du, gud (eller annan för dig mer passande gudom) förbjude, äter en banan istället, så utrotar du egenhändigt ett tjog gulliga små apor. 😉
Jodå David, och om du, gud (eller annan för dig mer passande gudom) förbjude, äter en banan istället, så utrotar du egenhändigt ett tjog gulliga små apor. 😉
Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 18:35Är det Cappucinerapor? Jag gillar Cappuccino.
Är det Cappucinerapor? Jag gillar Cappuccino.
Quote from Gabriella Säfström on 22 July 2009, 21:22Det du känt är när sockerdepåerna i musklerna tagit slut. Kan oftast bero på att du inte ätit tillräckligt med kolhydrater innan träningen eller att du sprungit väldigt långt utan att fylla på med kolhydrater under träningen. Inget farligt, bara man orkar
Det du känt är när sockerdepåerna i musklerna tagit slut. Kan oftast bero på att du inte ätit tillräckligt med kolhydrater innan träningen eller att du sprungit väldigt långt utan att fylla på med kolhydrater under träningen. Inget farligt, bara man orkar
Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 22:19"Sockerdepåerna" i musklerna tar aldrig slut så länge du lever.
Lååååångt innan dess har hjärtat och hjärnan stängt ner.
"Sockerdepåerna" i musklerna tar aldrig slut så länge du lever.
Lååååångt innan dess har hjärtat och hjärnan stängt ner.
Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 22:39Som redan sagt så förlitar sig inte kroppen på en energikälla i taget. Tar det slut kolhydrater kommer kroppen att ta alternativa vägar för att kunna producera så mycket energi (ATP) som möjligt. Både fett och aminosyror kan användas för att bilda ATP och
Som redan sagt så förlitar sig inte kroppen på en energikälla i taget. Tar det slut kolhydrater kommer kroppen att ta alternativa vägar för att kunna producera så mycket energi (ATP) som möjligt. Både fett och aminosyror kan användas för att bilda ATP och
Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 22:41Har väldigt svårt att tro att sockerdepåerna skulle ta slut på 10 min... däremot kan man ha olika bra förmåga att komma åt dem.
Har väldigt svårt att tro att sockerdepåerna skulle ta slut på 10 min... däremot kan man ha olika bra förmåga att komma åt dem.