Quote from Guest on 29 January 2009, 18:16Många såna här trådar blir det - hoppas att ni kan stå ut med en till! Jag är helt grön på detta och skulle verkligen uppskatta några goda råd! Jag planerar hursomhelst att köpa min första racer till våren. Vill ha cykling som ett komplement till löpning
Många såna här trådar blir det - hoppas att ni kan stå ut med en till! Jag är helt grön på detta och skulle verkligen uppskatta några goda råd! Jag planerar hursomhelst att köpa min första racer till våren. Vill ha cykling som ett komplement till löpning
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 18:26köp den du tycker är snyggast!
köp den du tycker är snyggast!
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 19:57Jag började cykla i sommras och då köpte jag en Columbus Pinta RS.har cyklat två lopp med den och det har gått jättebra.och sen har ja kört ca 100mil med den.
Lite knäckande var att dom reade ut den en månad efter jag köpte den.typ 2000 billigare.hade j
Jag började cykla i sommras och då köpte jag en Columbus Pinta RS.har cyklat två lopp med den och det har gått jättebra.och sen har ja kört ca 100mil med den.
Lite knäckande var att dom reade ut den en månad efter jag köpte den.typ 2000 billigare.hade j
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 19:58Bianchin och Meridan verkar ha kompakt-vevparti. Det är jag själv inte så förtjust i, men där är smaken olika. Om man ska köra mycket i branta uppförsbackar kan det vara bra.
Bianchin och Meridan verkar ha kompakt-vevparti. Det är jag själv inte så förtjust i, men där är smaken olika. Om man ska köra mycket i branta uppförsbackar kan det vara bra.
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 21:21Det där med kompakt vevparti, är det så dåligt egentligen? Man kan ju kombinera med en kassett med tät mellan kuggarna, kanske rentav 12-21 om det är 10 drev bak. Man slipper då att hoppa till lilla fram utom just i branta backar, fördelen är att man kan
Det där med kompakt vevparti, är det så dåligt egentligen? Man kan ju kombinera med en kassett med tät mellan kuggarna, kanske rentav 12-21 om det är 10 drev bak. Man slipper då att hoppa till lilla fram utom just i branta backar, fördelen är att man kan
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 21:27En smaksak som sagt. Med kompaktvevparti önskar jag ibland att jag hade en högre högsta utväxling, och jag tycker också att hoppet mellan stora och lilla klingan fram blir för stort. För att kompensera för det brukar jag växla upp bak samtidigt som jag vä
En smaksak som sagt. Med kompaktvevparti önskar jag ibland att jag hade en högre högsta utväxling, och jag tycker också att hoppet mellan stora och lilla klingan fram blir för stort. För att kompensera för det brukar jag växla upp bak samtidigt som jag vä
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 21:28Det finns få backar i Sverige som "man" inte kommer upp på 39/26.
Bättre att ha två kassetter 12-25 och 13-26
Det finns få backar i Sverige som "man" inte kommer upp på 39/26.
Bättre att ha två kassetter 12-25 och 13-26
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 21:29Gunnar, hur är det med simultankapaciteten?
Gunnar, hur är det med simultankapaciteten?
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 21:34Tillräcklig för vardagsbruk...
Tillräcklig för vardagsbruk...
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 08:29Ja, det där med kompakt vevparti har jag funderat på... Innebär inte det helt enkelt att cykeln har en lättare utväxling (kanske inte den tekniskt korrekta termen, men ni fattar)? Och borde inte det vara att föredra för en nybörjare som jag?
Ja, det där med kompakt vevparti har jag funderat på... Innebär inte det helt enkelt att cykeln har en lättare utväxling (kanske inte den tekniskt korrekta termen, men ni fattar)? Och borde inte det vara att föredra för en nybörjare som jag?