Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 09:23Det blir ett ganska stort "hopp" när du växlar ner på lilla klingan fram. Lättaste växlarna har du knappt någon nytta av så länge det inte är berg, för de är verkligen lätt.
Det blir ett ganska stort "hopp" när du växlar ner på lilla klingan fram. Lättaste växlarna har du knappt någon nytta av så länge det inte är berg, för de är verkligen lätt.
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 10:17Håkan:
"Här är en bild som tydligt visar nackdelen med Compact-vevparti"Tydligt är uppenbarligen individuellt 🙂 Annars håller jag med.
Håkan:
"Här är en bild som tydligt visar nackdelen med Compact-vevparti"
Tydligt är uppenbarligen individuellt 🙂 Annars håller jag med.
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 10:25Psss! Det finns elvadelat..
Psss! Det finns elvadelat..
Quote from Bengt Askerfelt on 30 January 2009, 11:28Förlåt en dum fråga men tolkar jag det rätt om en nackdel är det faktum att man måste växla från en klinga till en annan? Varför är det en nackdel?
Förlåt en dum fråga men tolkar jag det rätt om en nackdel är det faktum att man måste växla från en klinga till en annan? Varför är det en nackdel?
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 12:45Ofta behöver man dessutom byta bakdrev samtidigt, tjafsigt och dessutom risk för att kedjan hoppar av om man slarvar eller att man tappar den klunga man kör i.
Ofta behöver man dessutom byta bakdrev samtidigt, tjafsigt och dessutom risk för att kedjan hoppar av om man slarvar eller att man tappar den klunga man kör i.
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 12:56Eftersom du har angivit en Columbus som alternativ så antar jag att Cykelcity är en leverantör du kan tänka dig. Gå dit och snacka med dom! Dom är grymt duktiga och hjälper dig att ställa in din cykel efter just din kropp och dom kan råda dig till ett köp
Eftersom du har angivit en Columbus som alternativ så antar jag att Cykelcity är en leverantör du kan tänka dig. Gå dit och snacka med dom! Dom är grymt duktiga och hjälper dig att ställa in din cykel efter just din kropp och dom kan råda dig till ett köp
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 20:03>Det är ju en hastighet och kadens som är vanlig för många motionärer.
Jag har aldrig kollat min egen kadens, men jag inbillar mig att 85 är rätt högt.
Skulle tro att många motionärer ligger på en bra bit högre utväxling (dvs lägre kadens) vid 25 km/h.
>Det är ju en hastighet och kadens som är vanlig för många motionärer.
Jag har aldrig kollat min egen kadens, men jag inbillar mig att 85 är rätt högt.
Skulle tro att många motionärer ligger på en bra bit högre utväxling (dvs lägre kadens) vid 25 km/h.
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 20:30Snarare 70-75...
Snarare 70-75...
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 22:27Lägg upp den på..
BILD:http://www.cyclecomponents.com/images/artiklar/FSA070-54.jpg
Lägg upp den på..
BILD:http://www.cyclecomponents.com/images/artiklar/FSA070-54.jpg
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 23:53cadens er viktig for farten.
hvis to personer har 80 icadens /min.
1: kjører 11-52 =9.93 meter pr. pedalomdreining
2: kjører 11_50 =9.55 --------"--------------------38 cm * 80 cad. =30.5 meter raskere pr. min
cadens er viktig for farten.
hvis to personer har 80 icadens /min.
1: kjører 11-52 =9.93 meter pr. pedalomdreining
2: kjører 11_50 =9.55 --------"--------------------
38 cm * 80 cad. =30.5 meter raskere pr. min