Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 00:06Jag är skitnöjd med min hybrid! *viftar frenetiskt* Har en racer också, som också är mkt omtyckt, men hybriden är o förblir min stora cykelkärlek.
Hybriden har följande fördelar:
1. Snygg som skam, alltså blir jag glad av att se den och vill gärna cykl
Jag är skitnöjd med min hybrid! *viftar frenetiskt* Har en racer också, som också är mkt omtyckt, men hybriden är o förblir min stora cykelkärlek.
Hybriden har följande fördelar:
1. Snygg som skam, alltså blir jag glad av att se den och vill gärna cykl
Quote from Rasmus Olsson on 28 July 2010, 07:06Sa någon hybrid?
Sa någon hybrid?
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 07:49Jag har också en hybrid, en Nishiki pro SLD som jag köpte förra året för att kunna cykla till jobbet med och genomföra vätternrundan på. Jag tycker väldigt mycket om den och älskar att cykla på den till jobbet. Tyvärr blev det ingen vätternrunda på den ef
Jag har också en hybrid, en Nishiki pro SLD som jag köpte förra året för att kunna cykla till jobbet med och genomföra vätternrundan på. Jag tycker väldigt mycket om den och älskar att cykla på den till jobbet. Tyvärr blev det ingen vätternrunda på den ef
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 08:47En jobbarkompis var i samma sits. Har en 80-tals-racer men ville kunna pendla i ur och skur till jobbet. Han köpte denna http://www.wiggle.co.uk/p/SALE/14/Focus_Wasgo_Lite_City_2010/5360045319/
Färdigutrustad med skärmar i metall, kedjeskydd och skivbroms
En jobbarkompis var i samma sits. Har en 80-tals-racer men ville kunna pendla i ur och skur till jobbet. Han köpte denna http://www.wiggle.co.uk/p/SALE/14/Focus_Wasgo_Lite_City_2010/5360045319/
Färdigutrustad med skärmar i metall, kedjeskydd och skivbroms
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 09:33Ska du pendla så är en hoj med navväxel att föredra.
Ska du pendla så är en hoj med navväxel att föredra.
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 20:21Maria, de som dissar hybrid är väl oftast dom som ägt en hybrid, eller? 🙂
Faktum är att en hybrid kan även ge nerv/tryckskador o annat skit i händer, armar o axlar.
Det kan väl ofta vara orsaken till att hybridägare vill ha en racer istället.Säger so
Maria, de som dissar hybrid är väl oftast dom som ägt en hybrid, eller? 🙂
Faktum är att en hybrid kan även ge nerv/tryckskador o annat skit i händer, armar o axlar.
Det kan väl ofta vara orsaken till att hybridägare vill ha en racer istället.
Säger so
Quote from ellen olsson on 28 July 2010, 20:31Tips om växlar på en racer? Campa.
Tips om växlar på en racer? Campa.
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 20:38Kanske menar hur man växlar, kadens mm.
En otränad kanske ska kunna cykla på en racer och inte vara tvungen att börja med en hybrid pgra. klenhet.Vad vet jag, fråga de lärda, det gjorde jag själv.
Kanske menar hur man växlar, kadens mm.
En otränad kanske ska kunna cykla på en racer och inte vara tvungen att börja med en hybrid pgra. klenhet.
Vad vet jag, fråga de lärda, det gjorde jag själv.
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 20:46På en racer är det väldigt mkt som inte är som på en "vanlig" cykel. Sitta krökt som en citron, skumt styre, skumma växlar, det där förbannade staget man ska över... det krävs lite träning helt enkelt.
Då är det ju bra att man verkligen vet att man vill
På en racer är det väldigt mkt som inte är som på en "vanlig" cykel. Sitta krökt som en citron, skumt styre, skumma växlar, det där förbannade staget man ska över... det krävs lite träning helt enkelt.
Då är det ju bra att man verkligen vet att man vill
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 09:35Det är många som dissar hybrider och i vissa fall håller jag med. Hybrid är ett vitt begrepp. Jag har en Scott Sub 10 2008 års modell. Den är i sina egenskaper betydlig mer lik en racer en en mtb. Den känns livlig och snabb och med långa barends kan man f
Det är många som dissar hybrider och i vissa fall håller jag med. Hybrid är ett vitt begrepp. Jag har en Scott Sub 10 2008 års modell. Den är i sina egenskaper betydlig mer lik en racer en en mtb. Den känns livlig och snabb och med långa barends kan man f