Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKöpa löparskor på nätet?
You need to log in to create posts and topics.

Mackan: Om man inte ber om hjälp utan provar på egen hand så tycker jag inte det är så mycket att tjafsa om faktiskt.

Däremot köpte jag givetvis mina skor på butiken som kollade mitt steg och hjälpte mig prova ut vad jag ska ha för sorts skor över huvud

Jag tjafsar inte, jag konstaterar.

Eller så skulle generalagenter och butiksägare få sänka skopriserna för att överleva. Marginalerna verkar ju vara högre i Sverige än i t ex UK.

Jag betalar gärna för service men det finns en gräns. Dubbla priset är för stor skillnad, så då kan jag tänka

Jag har köpt två par skor nu, det första på Löplabbet där jag provade ut vilken sko jag behöver. Eftersom jag dock vill ha 2 par så blev par 2 köpt från UK och det var nästan halva priset, så tyvärr, det lär dröja innan jag handlar i butik igen...

Det är ju det som är grejen. Jag har inte tränat så länge och håller fortfarande på och lär mig vad jag behöver/inte ska ha så jag är rätt hjälpkrävande.

Är bambi på hal is bland skorna och ser inte skillnad på en sko från en annan.

Alltså, får jag bra

Varför tror någon att det är generalagenten som skär guld med täljkniv?
eller butiken?
Producenten tar ut max av marknaden på varje enskild marknad.

Ok, producenten tar ut max på den givna marknaden, fine. Men vad producenten(butiken,agenten eller vem som nu har marginalerna) borde inse är att "marknaden" numera inkluderar internetbutiker utomlands, alltså kanske deras prisskillnader mellan t ex UK oc

EU är en gemensam marknad. Förr eller senare så kommer aktörerna i distributionskedjan inse detta. En del har redan gjort det.

Sedan tillkommer Parcel force eller frakt och viss eftersläääääpning innan skon är på foten.

Prövade Wiggle.co.uk och köpte två par skor. En sko som jag köper varje år med en specialläst och så chansade jag på en terängdojja som jag har sneglat på.
På båda dessa kapade jag 1000 SEK i ett nafs då leveransen var fri. Man kan byta OM det inte passa