Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa Merida Road 901?
You need to log in to create posts and topics.

Är Merida Road 901 en bra nybörjarcykel? Har fått erbjudande att köpa en sådan för ca 3500. Är det något att tänka på?
Någon som har andra bättre förslag vad man kan köpa för pengar runt denna summa (max 5-6 000)?

Kan bero lite på skicket (begagnad väl?), men jag har för övrigt bara hört bra saker om den cykeln... Hur gammal är den, och hur välanvänd?

Får väl tipsa igen om min ögonsten (Trek WSD 1000), finns på http://www.cykelspecoutlet.se för 5600:-. Jag har haft en l

Jag har en Merida Road 901.
Jag är nöjd med den och den fyller sin funktion för det jag cyklar.

Jag är eg en löpare som cyklar ibland. 😀 Om jag däremot skulle börja cykla mer och det skulle vara min huvudträningsform så skulle jag nog köpa en mer avanc

Jag förstår inte riktigt varför du tycker "upprätt sittställning" är något positivt. Du får (mycket) mer luftmotstånd då du sitter så. Och en stor del av vitsen med bockstyre är att man kan "gå ner i bocken" för att minimera luftmotståndet och därmed köra

Jag tycker det är skitjobbigt att ligga ner i bocken.
Kör med händerna oftast bakom bromshandtag.
Körde Merida 901 i 5 år och den var helt ok för min nivå.

Kollade in Trek WSD 1000 på http://www.cykelspecoutlet men den fanns bara i 57 tum. O
ch den skulle kanske passa om jag var tillräckligt lång för min vikt ;).
Jag åker kanske och tittar på Meridan den var från 2004 regelbundet servat och en del bytt det senaste

Christer, *upprätt sittställning* innebär ju inte att man sitter rakt upp utan man är inte _lika_ nerhukad som man _kan_ vara. Skonsammare mot kroppen. Tror fler borde testa det isf att försöka efterlikna proffscyklister. Både cykletidningar och andra kan

Jag blir lite trött: (Det kanske är för att klockan är över elva?) men du skriver "Upprätt sittställning betyder ju inte att man sitter rakt upp" - på ren svenska betyder det faktiskt det!

Cykeltidningar, andra och jag kanske tycker att om man köper en c

Nu har ju i.o.f.s. den nämnda cykeln bockstyre, så om man inte har en för lång överkropp (+ armar) för ramen så bör det gå att få till en rätt OK sittställning. 🙂

Det är just den där synen som gör mig arg. Lite nedvärderande sådär, typ tjejracer/nybörjarracer eller vad det nu är = mer komfort = varför inte köpa en Skeppshult??
Om målet är att alltid köra så fort som möjligt, varför köra i backar?? Att cykla med rac