Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa Merida Road 901?
You need to log in to create posts and topics.

Christer.
Hur sitter du när du cykla långa sträckor uppför?

> Christer, Hur sitter du när du cykla långa sträckor uppför?

Såg du inte bilden på hans tempohoj i en annan tråd? 😉

Grrrrrrrrrrr...

Jag hatar när det blir dubletter! J-a databas!

Gary: Jag citerar mig själv: "F.ö. ser bockstyret ut som det gör för att man ska kunna ändra handposition och därmed sitta olika upprätt."
Naturligtvis rätar jag på ryggen och tar tag närmare sadelstolpen i uppförsbackar (eller ställer mig upp om det bli

Kadens har ett stort test av komfortracers i senaste numret av kadens. http://www.kadens.se/ edit: papperstidningen

Jag ska skaffa gungstol så jag sitter bekvämt iklädd en mysdress i merinoull.

Christer: Ska vi lägga ner diskussionen för att du känner dig tillplattad av alla bra argument? 😉
Skämt åsido, det här med sittställningen handlar naturligtvis om ambitionsnivå. Jag hade som sagt en "vanlig racer" tidigare och tyckte sittställningen var

Jag känner mig inte särskilt tillplattad men om ni inte vill hålla med mig får jag väl inse att man kan se saken på fler sätt än jag trodde... Nu ska jag kolla in länken till komfortcyklar!

edit: Hasse, vad var den länken bra för. Det stod ju inget på nä

Jag har aldrig börjat vårträningen utan att få ont i axlar, rygg, händer. Det går över och tyder enbart på dålig träning i just de positionerna.

David: Jasså, trist för dig. Det är priset du får betala för att vara snabbare än mig 😉 Jag är glad att jag slipper tillvänjningsfasen, den motiverar mig inte direkt att komma ut och träna.