Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 22:17"Är man läskunnig och inte helt handikappad ..." - exakt hur hjälper läskunnighet och en hel kropp dig att på egen hand måtta in en cykel om du inte har en aning om hur du ska sitta på den?
"Är man läskunnig och inte helt handikappad ..." - exakt hur hjälper läskunnighet och en hel kropp dig att på egen hand måtta in en cykel om du inte har en aning om hur du ska sitta på den?
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 22:26Du kan bl.a ta dina mått och sedan gå efter det. Har funkat för mig vid alla cykelköp. Enda gången jag faktiskt fått en cykel som inte passade var när jag var i tonåren och fick en medium ram trots att en small antagligen hade varit i största laget.
Edit
Du kan bl.a ta dina mått och sedan gå efter det. Har funkat för mig vid alla cykelköp. Enda gången jag faktiskt fått en cykel som inte passade var när jag var i tonåren och fick en medium ram trots att en small antagligen hade varit i största laget.
Edit
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 22:31Hur noggrann man än är så är det vanskligt att till och med köpa en passande tröja över nätet. Ska man, som ganska orutinerad, köpa en cykel till en kostnad av mycket mer än en tröja så ska man undvika att göra det på distans.
Iväg till butik nu.
Hur noggrann man än är så är det vanskligt att till och med köpa en passande tröja över nätet. Ska man, som ganska orutinerad, köpa en cykel till en kostnad av mycket mer än en tröja så ska man undvika att göra det på distans.
Iväg till butik nu.
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 22:32att måtta sig själv är inte helt lätt, och ett litet mätfel kan få jobbiga konsekvenser (t.ex. en för stor ram).
En bra kontakt med en cykelhandlare är ovärderligt när man är nybörjare: man kan lätt rulla förbi och få hjälp med efterdragning och växeljus
att måtta sig själv är inte helt lätt, och ett litet mätfel kan få jobbiga konsekvenser (t.ex. en för stor ram).
En bra kontakt med en cykelhandlare är ovärderligt när man är nybörjare: man kan lätt rulla förbi och få hjälp med efterdragning och växeljus
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 22:50Svårt att föreställa sig vad Fredrik tycker är en passande tröja när han är nöjd med den här:
BILD:http://www.masherz.com/images/productpics/proteam/mapei06jerseybig.jpg
EDIT: Bor man på Västkusten är ett besök till Cykelmagneten helt i sin ordning.
Svårt att föreställa sig vad Fredrik tycker är en passande tröja när han är nöjd med den här:
BILD:http://www.masherz.com/images/productpics/proteam/mapei06jerseybig.jpg
EDIT: Bor man på Västkusten är ett besök till Cykelmagneten helt i sin ordning.
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 23:01Det Daniel visar upp är ett typiskt resultat av Internethandel. Vill man köpa en cykel på det sättet och därmed få hem något som skulle vara cyklarnas motsvarighet till den där tröjan? Och då har vi inte ens avhandlat det viktigaste; passformen.
Och som
Det Daniel visar upp är ett typiskt resultat av Internethandel. Vill man köpa en cykel på det sättet och därmed få hem något som skulle vara cyklarnas motsvarighet till den där tröjan? Och då har vi inte ens avhandlat det viktigaste; passformen.
Och som
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 00:50Nämen titta! (H:) Där är ju Fredriks tröja igen!
On topic:
Jag är långt ifrån expert och ska kanske inte uttala mig, så ta det här med en nypa salt. Jag har just köpt min första racer. Jag kollade runt på nätet och sprang runt i olika butiker och tittad
Nämen titta! (H:) Där är ju Fredriks tröja igen!
On topic:
Jag är långt ifrån expert och ska kanske inte uttala mig, så ta det här med en nypa salt. Jag har just köpt min första racer. Jag kollade runt på nätet och sprang runt i olika butiker och tittad
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 09:30Jag tycker också det är viktigt med god support och service, speciellt för nybörjare.
Ju mindre kunskaper man har, desto viktigare är den hjälpen.Att köpa på nätet, är en ren chansning, om man inte vet exakt vad man ska ha eller behöver. Eventuella vins
Jag tycker också det är viktigt med god support och service, speciellt för nybörjare.
Ju mindre kunskaper man har, desto viktigare är den hjälpen.
Att köpa på nätet, är en ren chansning, om man inte vet exakt vad man ska ha eller behöver. Eventuella vins
Quote from Berit Bengtson on 20 June 2010, 11:23Även om det är första gången man skall köpa en (bra) cykel är det inte svårt att göra det via nätet.
Att ta reda på vad man vill ha, vilken storlek som passar och vad man själv tycker är snyggt är ju inte särskilt svårt.
Det är ju inte direkt någon high-
Även om det är första gången man skall köpa en (bra) cykel är det inte svårt att göra det via nätet.
Att ta reda på vad man vill ha, vilken storlek som passar och vad man själv tycker är snyggt är ju inte särskilt svårt.
Det är ju inte direkt någon high-
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 11:33Lite svårt är det ändå, Håkan, även med kläder och skor. Att kunna gå in i en butik, fråga om en storlek passar och de hänvisar till provrummet ... det är svårt att känna sig lika säkert på en storlek på internet.
Lite svårt är det ändå, Håkan, även med kläder och skor. Att kunna gå in i en butik, fråga om en storlek passar och de hänvisar till provrummet ... det är svårt att känna sig lika säkert på en storlek på internet.