Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 07:59Så när ska du göra det, Maria?
Mer on topic.
Jag vet att Campagnolo Mirage inte är det coolaste, ... men jag åkte med någon med Campagnolo driv/växelsystem under helgen och var imponerad över hur enkelt och logiskt växelsystemet var ordnat.
Jag bröt vä
Så när ska du göra det, Maria?
Mer on topic.
Jag vet att Campagnolo Mirage inte är det coolaste, ... men jag åkte med någon med Campagnolo driv/växelsystem under helgen och var imponerad över hur enkelt och logiskt växelsystemet var ordnat.
Jag bröt vä
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 08:31Om jag har förstått saken rätt så har Mirage utgått ur Campas sortiment, Veloce är numera deras billigaste grupp. Kanske inte lyckat att köpa sådant som redan är på väg ut ?, vet inte vad Campa har för trackrecord på reservdelar till äldre grupper men någ
Om jag har förstått saken rätt så har Mirage utgått ur Campas sortiment, Veloce är numera deras billigaste grupp. Kanske inte lyckat att köpa sådant som redan är på väg ut ?, vet inte vad Campa har för trackrecord på reservdelar till äldre grupper men någ
Quote from Berit Bengtson on 23 June 2010, 08:56Daniel:
Shimanos STi-reglage med synliga växelvajrar är de mest lättväxlade av alla reglage.
Som jag hoppas alla vet så är friktionen i en vajet i ett hölje beroende på hur mycket vajer+hölje böjs.
Därför är växelvajerfriktionen hos Shimanoreglagen med sy
Daniel:
Shimanos STi-reglage med synliga växelvajrar är de mest lättväxlade av alla reglage.
Som jag hoppas alla vet så är friktionen i en vajet i ett hölje beroende på hur mycket vajer+hölje böjs.
Därför är växelvajerfriktionen hos Shimanoreglagen med sy
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 09:18Nu finns det reservdelar till Campas grupper. Till skillnad mot andra producenters.
Jag har aldrig haft problem med svårväxlade reglage på Campagnolo men jag använder smörja i höljena.
Jag tycker att det styret o handtagsposition är fel.
Att handpositio
Nu finns det reservdelar till Campas grupper. Till skillnad mot andra producenters.
Jag har aldrig haft problem med svårväxlade reglage på Campagnolo men jag använder smörja i höljena.
Jag tycker att det styret o handtagsposition är fel.
Att handpositio
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 09:31Tack!
Jag förstod att Mirage var på väg ut, men jag har läst att inne i Campas reglage så är reservdelarna utbytbara mellan grupperna. Så jag blev inte så orolig för en utgående grupp.
Håkan, Tiagra följde med cykeln och den är bara några få månader gam
Tack!
Jag förstod att Mirage var på väg ut, men jag har läst att inne i Campas reglage så är reservdelarna utbytbara mellan grupperna. Så jag blev inte så orolig för en utgående grupp.
Håkan, Tiagra följde med cykeln och den är bara några få månader gam
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 10:03Daniel: Min cykel är snyggast! FYI så har jag provcyklat en racer som är antracitgrå och violett, nästan lika snygg som hybriden, så vem vet? 😉
PS: Nu har jag 90+ mil på hybriden för i år!
Daniel: Min cykel är snyggast! FYI så har jag provcyklat en racer som är antracitgrå och violett, nästan lika snygg som hybriden, så vem vet? 😉
PS: Nu har jag 90+ mil på hybriden för i år!