Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa racer, Tips någon?
You need to log in to create posts and topics.

Jag är nybörjare köpte en begagnad racer för två månader sen .Började cykla lugnt men cykeln passade inte mig. Gick till Janne på Racerdepån i Falköping vi höll på i en timma med utprovning. Så nu är den beställd Scott S40 ram fast tog lite bättre kompone

Håkan,
Det är mycket på ett spett. Och än mer på en cykel. Upplysningsvis finns det olika geometrier, man kan förlänga, förkorta, förhöja, bredda, sänka, anpassa, olika sadlar, växlar, justeringar, däckval, det börjar knarra efter första rundan, vajrar ha

Eftersom Cykelmagneten nämndes, och ligger i närheten, så kan man också lägga till att det finns ett par som passar budgeten.

http://www.cykelmagneten.se/index.php?main_page=product_info&cPath=62_171_63&products_id=286

Jag tror att bilden är fel vad gäl

Nu vet jag att en TOURingcyklist som inte har köpt cykel efter lämpliga mått eftersom styrstammen var vänd.
Då borde en ram med högre "kronrör" köpts från början.

För de som bor i Västeråstrakten rekommenderar jag Stenströms i Hallstahammar.

Bättre hjälp eller support får man leta efter.

Jag köpte själv en cykel där förra året och är jättenöjd.

Visst, den kostade något mer än på nätet, men det är det värt.

Även om man har måtten rätt så kan man ha olika stil när man cyklar... (om man håller fötterna parallellt under hela tramptaget eller trycker ner tårna när pedalerna är längst ner i tramptaget)

Hade själv fördelen att få en gratis inpassning av cykeln ef

Hur stor skillnad är det mellan Tiagra, 105, Ultegra? Karbon/aliminiumram? Är det prisvärda skillnader eller är det mest överkurs om man inte ska satsa på tävling?

Funktion, utformning, vikt. Ramarna kan få olika egenskaper. Gissar att det även skiljer på kvalité. Så om man ska ha den några år bör man nog satsa lite mer.
Sedan finns ju utöver det du räknade hela Campagnolos sortiment, samt numera 4 grupper från SRAM

Mitt tips är att köpa en snygg cykel, eller cool, vilket man själv föredrar.
Då blir det kul att cykla.

P: hade inte kunna säga det bättre själv! (t+)