Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Jag brukar ställa in skorna i pannrumet när de är blöta. På så sätt slipper jag ha blöta skor."

Tja om man inte springer så ofta så kanske det funkar. Men kör man två pass om dagen vet jag inte hur det blir med torra skor under andra passet.

Och det ka

Jag springer alltid i det skönaste jag har, med hänsyn taget till väder och underlag. Tävling som träning.

Det Kristian, det var fan det bästa jag läst på länge.

Vänligen

P.

Förkortad livslängd? Det tror jag inte.

De torkar över natten. Kör man två pass samma dag får man a) se till att inte blöta ner skorna, b) använda olika skor eller c) springa i fuktiga. Det är inte raketforskning.

Kjell-Ove Skoglund eldade upp sina enda par löpskor genom att ställa dem på en elradiator på första KUL-helgen. Kan man undvika det så tror jag inte heller på förkortad livslängd pga snabbtorkning.

Jag har förkärlek för att tvätta mina löpskor och torka

Jag har lättare skor som jag använder på tävlingar och när jag springer intervaller eller kortare, snabbare pass. De är snabbare än mina vanliga och dessutom är den mentala effekten ganska så kraftfull.

Jodå, lite lättare dojor på tävlingar - för placeboeffektens skull:-)
Fast nog går det lite snabbare…

"Förkortad livslängd? Det tror jag inte."

Magnus, du får tro precis vad du vill och du får torka dina skor precis som du vill.

"De torkar över natten. Kör man två pass samma dag får man a) se till att inte blöta ner skorna, b) använda olika skor eller c

Jag springer i samma VFF som jag sprungit de sista tre åren. Motion/Lopp har ingen betydelse. Har iofs köpt ett nytt par av samma modell så till våren blir det nog nya däck. Har också ett separat par för vinterlöpning som jag inte sprungit lopp med. Ser i

Jag är inte mycket för att experimentera och vill hålla allt enkelt så jag kör med samma skor på träning och tävling och nästan alltid bara med ett och samma par skor på alla pass (jag har köpt på mig en del andra skor som jag pliktmässigt försöker nöta