Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningkärlekshandtag
You need to log in to create posts and topics.

Min syster kallar det kärlekshandtag, små valkar på sidan av midjan. Mina funderingar är om det går att anpassa träningen med tanke på att "bränna" fett runt midjan.
Jag är 1.72 och väger 69 kg. Springer tre ggr veckan,ca 1tim+ varje gång, antagligen mer

Magnus - jag är själv 1.72 och väger 74kg.

Har lyckats banta ner lite i midjan, men jag tror att det behöver ju inte bara vara fett.
Har man ju en gång "töjt" ut skinnet där, så även om man går ner i vikt och får ner fetthalten runt midjan, men skinnet "

Det är ju som med datorer. Ingen hårdvara fungerar utan mjukvara.
Du verkar ju inte ha några stora problem med vikten så det är bara att träna på och må gott. Försvinner det lite extra se det som en bonus.
Hade gott 🙂

Spring mer eller ät mindre. Hur ser det ut med vardagsmotion? Såna enkla saker som att gå i trappor istället för att ta hissen, cykla till jobbet och så vidare. Det kan göra underverk för att få upp kaloriförbrukningen och om du inte komponserar med att ä

Galet många SNABBA promenader och vattengympa fick bort mina extralager runt midjan. Simning tycks också funka hyfsat.
Funktionell träning (dvs styrketräning med din egen kroppsvikt som redskap) är det jag tänkt börja med framöver för att se om jag kan f

Csaba, i så fall borde ALLA kvinnor som varit gravida ha handtagen. Skinnet drar ju ihop sig!

Jenny - jag är ingen "expert" men jag tror att det är lite skillnad (hur fråga mig inte), men jag förstår din tankesätt 😉
Men där är det ju ingen "fettlager" under huden.

Men du har väll sett överviktiga människor som har gått ner hur skinnet hänger på

Jag satt just och tänkte på det när jag såg Biggest Loser-finalen att de hade väldigt LITE lös hud och jag undrar då om det liksom INGÅR operationer eller om deras hud drar ihop sig för att de tränar så stenhårt med vikter och inte bara kondition??

Jag läste ett bra exempel: där en läkare beskrev fettceller som ballonger.
När en vanlig människa har ett viss antal miljarder fettceller och när han går upp i vikt så expanderar fettcellerna (ballongerna), men efter ett viss tids viktökning så mångdubbla

om man inte har varit gravt överviktig ska det där med huden inte vara några problem. och om det är ett problem så KAN huden dra ihop sig igen.

har hört nåt om att det är bukfettet som försvinner först när man går ned i vikt så det kan du ju hoppas på, e