Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 22:10Som kvinna är det brösten som försvinner först, tyvärr 🙁 Kanske inte för alla men det är nog väldigt vanligt vad jag har förstått.
Som kvinna är det brösten som försvinner först, tyvärr 🙁 Kanske inte för alla men det är nog väldigt vanligt vad jag har förstått.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 22:31Tack för alla intressanta inlägg. Att vara fin som man är tror jag egentligen är det bästa tipset, jag har aldrig varit överviktig och är det inte nu heller samt har god fysik. En viss mängd fett får man acceptera kanske det är mer hälsosamt?
Överhuvudtag
Tack för alla intressanta inlägg. Att vara fin som man är tror jag egentligen är det bästa tipset, jag har aldrig varit överviktig och är det inte nu heller samt har god fysik. En viss mängd fett får man acceptera kanske det är mer hälsosamt?
Överhuvudtag
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 22:33Tyngdkraften bidrar också till handtagen, det är inte enbart nytt fett. Fett och hud är ju lite mer fast fördelat hos yngre. Ett lyft uppåt precis under bröstet,runt hela bröstkorgen, är vad som behövs. Fettet kan kanske då skuffas upp i brösten på kvinn
Tyngdkraften bidrar också till handtagen, det är inte enbart nytt fett. Fett och hud är ju lite mer fast fördelat hos yngre. Ett lyft uppåt precis under bröstet,runt hela bröstkorgen, är vad som behövs. Fettet kan kanske då skuffas upp i brösten på kvinn
Quote from Elias Engqvist on 15 June 2010, 23:17Jag läste inte så noga men såg inte att nån sa det: Det går inte att banta/förlora fett på något riktat sätt. Tex om man gör den eller den rörelsen försvinner fettet på armarna etc. (En vanlig missuppfattning)
Jag läste inte så noga men såg inte att nån sa det: Det går inte att banta/förlora fett på något riktat sätt. Tex om man gör den eller den rörelsen försvinner fettet på armarna etc. (En vanlig missuppfattning)
Quote from Galderma Fritidsförening on 16 June 2010, 00:30Kanske lite OT men min lärare i träningsfysiologi besvarade ofta våra frågor med vad som var funktionellt för kroppen och hur det teoretiskt sett borde vara.
Han sa att det är funktionellt för kroppen att förbränna fett på den eller de kroppsdelar man r
Kanske lite OT men min lärare i träningsfysiologi besvarade ofta våra frågor med vad som var funktionellt för kroppen och hur det teoretiskt sett borde vara.
Han sa att det är funktionellt för kroppen att förbränna fett på den eller de kroppsdelar man r
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 00:46Rebecca, punktförbränning brukar väl annars kallas fettsugning?
Rebecca, punktförbränning brukar väl annars kallas fettsugning?
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 01:27Magnus om du är seriös och vill ta bort lite hull så är det ju klart att det går. Frågan är om det är värt det om du ändå känner dig nöjd med dig själv.
Mina bästa tips är att äta lite fett, avocado eller något med olivolja, innan du springer. Fett brän
Magnus om du är seriös och vill ta bort lite hull så är det ju klart att det går. Frågan är om det är värt det om du ändå känner dig nöjd med dig själv.
Mina bästa tips är att äta lite fett, avocado eller något med olivolja, innan du springer. Fett brän
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 05:34Fett förbränns i kolhydratens låga.
Fett förbränns i kolhydratens låga.
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 09:15Nej, fett omförvandlas INTE till muskler. Inte heller omförvandlas muskler till fett om man slutar träna.
Nej, fett omförvandlas INTE till muskler. Inte heller omförvandlas muskler till fett om man slutar träna.
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 10:37Det finns en massa teorier om detta. Men den enkla sanningen är att om man förbränner mer kalorier än man äter så går man ner i vikt. Men fettet försvinner jämnt från kroppen. Det går inte att punktförbränna.
Att enbart träna bort vikt är svårt utan det
Det finns en massa teorier om detta. Men den enkla sanningen är att om man förbränner mer kalorier än man äter så går man ner i vikt. Men fettet försvinner jämnt från kroppen. Det går inte att punktförbränna.
Att enbart träna bort vikt är svårt utan det