Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKörriktingsvisare samt framlyse.
You need to log in to create posts and topics.

TRÖTT! När jag äntligen får hem lampa, fästen o laddare så saknas batterierna. DX hemsida säger att allt har skeppats, men att batterierna skeppats separat. Men finns bara ett skeppningsnummer. Ohhh dessa I-landproblem som hopar sig

Håkan, ska nog göra det. Får dem säkert innan de som inte kom fram, o som du säger är det nog ingen skada att ha två uppsättningar. O askar kan vara bra att ha. Tackar igen för dina tips!

Ett tips till:
Beställ inte både askar och batterier i samma beställning.
Ofta kan det dröja innan de får tag på alla delar av en order (trots det som står på hemsidan) och då väntar de innan ordern skickas.

Eftersom frakten är gratis kostar det ju inte

Man vill ju ha många paket till jul, så det var ett bra tips!

Hello! Undrar hur länge man kan ladda de här 18650 batterierna
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5790
Har inte hittat nån information om hur länge de ska laddas och min laddare indikerar inte om när de är färdigladdade.

Nån som vet?

Du kan göra en överslagsberäkning baserat på hur urladdade batterierna är när du börjar ladda och med vilken ström din laddare laddar.
Men särskilt exakt blir det inte.
Det är då bättre om du plockar ur batterierna i laddaren med jämna mellanrum och mäter

Det är en sån jag har. Jag hade batterierna på laddning bra många timmar utan att det började lysa grönt vilket jag förmodar att det ska göra.
Litar inte riktigt på min laddare.
Hur många timmar brukar ni ladda era batterier med samma laddare?

Jens Hiller undrade:
> Hur många timmar brukar ni ladda era batterier med samma laddare?

Som jag skrev i mitt förra inlägg:
Mät spänningen på dina batterier.

Ok, ytterligare en till sak att köpa alltså.
Fick ni vänta länge på DX?
Beställde mina prylar den 17/11 och dom skickade sista paketet utan 2st nu den 30/12... kul

Jens, kolla in den här:

http://www.gd-innolife.com/product.htm

Galet cool!