Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKadens??
You need to log in to create posts and topics.

Jaha Fredrik tyvärr såg jag inte ditt inlägg förrän nu o jag har redan mätt så.....
Men jag är 166 cm LÅNG ha ha o vevarmen är 21 cm. Säger det dig något???:-)

21 cm låter väldigt långt!
Är du säker på att du har mätt mellan centrum på hålen för vevlager och pedal? Det kanske är enklare att läsa på vevarmen trots allt.

Ok måste kanske mäta en gång till då ha ha. Inte lätt med alla tekniska saker;)
Men om vänder på det då o frågar vad bör det bli för mått??? O frågar igen är det verkligen så att när man kommer till en butik o vill köpa en dyr cykel som dom säger "byggs j

Jag är 172 cm och teoretiskt så är en vevlängd på 170 mm lagom för mig. (Jag har dock 172,5 just nu och känner igen större skilland mot 170). Jag tror att en vevlängd på 170 mm borde kunna passa dig också. Sen håller jag med om att det borde vara rätt om

Tack!! Var exakt kan jag hitta informationen?? O är det något mer jag behöver kolla ifa????? Vet att ramstorleken, o längden till styret ( heter säkert något bättre på cykelspråk) ha ha är ok, men något mer som kan vara fel???:)

Är 178 själv,
byt till 170 vevarm i år ...
Jag kan inte påstå att jag märke någon skillnad men tiderna i år är lite snabbare. Det kan dock lika väl beror på andra saker också

HEJ 80-100 ska du försöka ligga på jämt i kadens, ligger man på lägre ökar risken att få problem med knäna, så det för att undvika det så ligg någonstans mellan 80 till 100. När det gäller vevarmar på cykel, så är det beronde på hur lång du är jag är gans