Quote from Guest on 22 July 2008, 17:44Kaffe är ju vätskedrivande - dricker ni extra mycket vatten om ni vet att ni druckit kaffe? Är själv nojig att jag inte har tillräckligt med vätska i kroppen om jag ska ge mig ut och har druckit kaffe.
Har även hört att kaffe ska vara positivt för löpnin
Kaffe är ju vätskedrivande - dricker ni extra mycket vatten om ni vet att ni druckit kaffe? Är själv nojig att jag inte har tillräckligt med vätska i kroppen om jag ska ge mig ut och har druckit kaffe.
Har även hört att kaffe ska vara positivt för löpnin
Quote from Funbeat user on 22 July 2008, 17:54Njae, jag vet inte om jag nånsin bekymrat mig för det faktiskt. De serverade kaffe på Lidingö ultra och det var bland det godast jag någonsin druckit. Just då var nästan kallt kaffe i engångsmugg det godaste kaffet i världen, tänk vad finsmakarna måste ry
Njae, jag vet inte om jag nånsin bekymrat mig för det faktiskt. De serverade kaffe på Lidingö ultra och det var bland det godast jag någonsin druckit. Just då var nästan kallt kaffe i engångsmugg det godaste kaffet i världen, tänk vad finsmakarna måste ry
Quote from Funbeat user on 22 July 2008, 17:59Det går att dricka vatten under tiden man tränar eller tävlar.
Det är alldeles för många som häööer i sig vatten innan de tränar en timme eller två.Det är bra för Tena och urologen men inte för njurarna och salt/mineral nivåerna i kroppen.
Ni dricker o
Det går att dricka vatten under tiden man tränar eller tävlar.
Det är alldeles för många som häööer i sig vatten innan de tränar en timme eller två.
Det är bra för Tena och urologen men inte för njurarna och salt/mineral nivåerna i kroppen.
Ni dricker o
Quote from Funbeat user on 22 July 2008, 18:02kaffe är inte mer (eller snarare precis lika mycket) drivande än8som vatten endast.
Dricker du tre koppar kaffe vs tre koppar vatten kommer du att kissa ut lika mycket oavsett vad som fanns i koppen.
kaffe är inte mer (eller snarare precis lika mycket) drivande än8som vatten endast.
Dricker du tre koppar kaffe vs tre koppar vatten kommer du att kissa ut lika mycket oavsett vad som fanns i koppen.
Quote from Funbeat user on 22 July 2008, 18:05Under samma tidsrymd?
Under samma tidsrymd?
Quote from Funbeat user on 22 July 2008, 18:10Däremot är kaffe blåsretande.
Däremot är kaffe blåsretande.
Quote from Funbeat user on 22 July 2008, 18:15Så länge prostatan inte blir retad av kaffedrickandet så är allt lugnt.
Så länge prostatan inte blir retad av kaffedrickandet så är allt lugnt.
Quote from Funbeat user on 22 July 2008, 18:21Och för oss som saknar prostata, vad ska vi hålla utkik efter för signaler?
Och för oss som saknar prostata, vad ska vi hålla utkik efter för signaler?
Quote from Funbeat user on 22 July 2008, 18:23Framåtböjda gubbar!
Framåtböjda gubbar!
Quote from Funbeat user on 22 July 2008, 18:46COFFEE DRINKING AND FLUID BALANCE
Q: What is a diuretic?
A: A diuretic is defined as any substance that increases the secretion of urine – put simply this means anything that makes you want to urinate.
Q: How much fluid do I need on a daily basis?
COFFEE DRINKING AND FLUID BALANCE
Q: What is a diuretic?
A: A diuretic is defined as any substance that increases the secretion of urine – put simply this means anything that makes you want to urinate.
Q: How much fluid do I need on a daily basis?