Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKaffe och löpning
You need to log in to create posts and topics.

Har också tänkt på pulsen! Blir ofta lite darrhänt också när jag druckit (starkt) kaffe. Men ibland har jag upplevt att jag orkar springa längre/snabbare när jag druckit en kopp kaffe... om det stämmer eller om det är ren inbillning vet jag inte!

Jag tycker inte om kaffe , men har använt mig av denna "light doping" när jag löptränar och pelar squash. Mina föräldrar märker inget av denna abstinens. Om jag dricker kaffe efter klockan 18.00 så får jag svårt att somna. Det blir 2 exceptionellt starka

koffein tabletter?

När jag pluggade på Chalmers för många år sedan så satt jag en kväll och jobbade med en kursare. Lika trötta bägge två. Tog ett melittafilter, 5 skopor kaffe, 2 matskedar snabbkaffe och 5 koffeintabletter + 2 koppar varmt vatten. Funkade inte alls på mig,

Har faktiskt aldrig testat koffeintabletter, men vet att det finns olika styrkor på dessa doingtingestar. Är det som sagt inte allt för lätt att "överkonsumera" dem.
Jag vill ju som sagt inte hitta bli immun mot min koffeinkraft. Vilken dos är att rekomen

Prova med 1tab och testa dig fram. Jag är okänslig för kaffe effekten. Häver i mig en mugg staarkt kaffe och slocknar 😉