Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 12:20Ok, då kommer nästa fråga 🙂
Hur vet jag vad som är max?
Ok, då kommer nästa fråga 🙂
Hur vet jag vad som är max?
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 12:31Jag vill gärna ge en kommentar på följande:
>"Angående däckstryck, vad brukar man vilja ha? Olika fram och bak? Stenhårt antar jag, eller?"
och:
>"max för vad du får ha bak!fram så kör jag med 1-2 bar under maxtrycket för de hjälper mig att minska vibrat
Jag vill gärna ge en kommentar på följande:
>"Angående däckstryck, vad brukar man vilja ha? Olika fram och bak? Stenhårt antar jag, eller?"
och:
>"max för vad du får ha bak!fram så kör jag med 1-2 bar under maxtrycket för de hjälper mig att minska vibrat
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 13:26eller titta på sidan av däcket.
eller titta på sidan av däcket.
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 13:56hej.
ja för det första så kanske man inte cyklar helt rakt mm mm. s det kan vara svårt att mäta upp sträckan exakt mot datorn.
men men.
Jag har två som jag tycker är bra sätt att kalibrera.
1. Mot en trainer, då dom troligen är relativt exakta i sin
hej.
ja för det första så kanske man inte cyklar helt rakt mm mm. s det kan vara svårt att mäta upp sträckan exakt mot datorn.
men men.
Jag har två som jag tycker är bra sätt att kalibrera.
1. Mot en trainer, då dom troligen är relativt exakta i sin
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 14:41puh!!..
vilken tur att jag satte en disclamier på mitt inlägg..
dessutom så passerar jag nog över ca 10 olika asfaltstyper på mina vanliga rundor (inkl grus ibland) så jag har inte möjlighet att skaffa mig d perfekta trycket för komforten eller rullmot
puh!!..
vilken tur att jag satte en disclamier på mitt inlägg..
dessutom så passerar jag nog över ca 10 olika asfaltstyper på mina vanliga rundor (inkl grus ibland) så jag har inte möjlighet att skaffa mig d perfekta trycket för komforten eller rullmot
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 13:19Hej David Priebe! Om Du har datorns omkrets på hjulet (X1) som inte motsvarar uppmätt sträcka (S1) utan blir en kortare sträcka (S2) så går det ju lätt att räkna om till en ny omkrets (X1)
S1=uppmätt sträcka enligt typ bikeroute/eller Google (39.1 km)
S2
Hej David Priebe! Om Du har datorns omkrets på hjulet (X1) som inte motsvarar uppmätt sträcka (S1) utan blir en kortare sträcka (S2) så går det ju lätt att räkna om till en ny omkrets (X1)
S1=uppmätt sträcka enligt typ bikeroute/eller Google (39.1 km)
S2
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 18:13Just hemkommen från cykelkalibrering på Danderyds Gymnasium.
Jag har provat att cykla runt löparbanan, men tycker att metoden verkar vara ganska inexakt. Förmodligen därför att cykeldatorn beter sig lite underligt vid start och stopp, men kanske också fö
Just hemkommen från cykelkalibrering på Danderyds Gymnasium.
Jag har provat att cykla runt löparbanan, men tycker att metoden verkar vara ganska inexakt. Förmodligen därför att cykeldatorn beter sig lite underligt vid start och stopp, men kanske också fö
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 21:47Jag vet inte om tyngden påverkar och i så fall hur mycket.
Om man har en mätbar påverkan, så borde man också ha den den tyngd och lufttryck man normalt har på framhjulet.
Men jag själv tycker nog att det här mest tekniskt intressant och inte spelar så s
Jag vet inte om tyngden påverkar och i så fall hur mycket.
Om man har en mätbar påverkan, så borde man också ha den den tyngd och lufttryck man normalt har på framhjulet.
Men jag själv tycker nog att det här mest tekniskt intressant och inte spelar så s
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 22:24Hei-hei. Om jeg er ute på en 3-3,5 times tur, er jeg mere intresert i om jeg har mat og vann nok til jeg kommer hjem. Ikke om det ble 101 eller 101,23km.
Men jeg var vell mere opptatt av å se på mattematikk lærerinden, en å høre hva hun sa. 😀
Hei-hei. Om jeg er ute på en 3-3,5 times tur, er jeg mere intresert i om jeg har mat og vann nok til jeg kommer hjem. Ikke om det ble 101 eller 101,23km.
Men jeg var vell mere opptatt av å se på mattematikk lærerinden, en å høre hva hun sa. 😀
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 22:31Jag håller med om att den exakta (?) farten och distansen mest är av akademiskt intresse. Så har jag också kört med en okalibrerad cykeldator sen i våras. Å andra sidan, om man nu har en cykeldator kan det ju vara trevligt om den visar rätt siffror.
Med
Jag håller med om att den exakta (?) farten och distansen mest är av akademiskt intresse. Så har jag också kört med en okalibrerad cykeldator sen i våras. Å andra sidan, om man nu har en cykeldator kan det ju vara trevligt om den visar rätt siffror.
Med