Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 15:18"Det är verkligen inte så att alla löparbanor i vårt land är precis 400m, långt därifrån."
Jag skulle vilja påstå att det är ingen som är exakt 400m inge inte en enda jävla bana i hela jävla välden är troligen det, skulle jag tro. Dom, alla, diffar nog
"Det är verkligen inte så att alla löparbanor i vårt land är precis 400m, långt därifrån."
Jag skulle vilja påstå att det är ingen som är exakt 400m inge inte en enda jävla bana i hela jävla välden är troligen det, skulle jag tro. Dom, alla, diffar nog
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 21:11Hvorfor anbefaler du da å bruke en løperbane.
Hva med et godkjent stål målebånd på 25 m. om det skal være på 10 delen av en mm.
Husk når dere er ute å sykler, at dere ikke stopper, å fex. løfter syklen noen steder. Da vil det ikke medregnes. (t-)
Hvorfor anbefaler du da å bruke en løperbane.
Hva med et godkjent stål målebånd på 25 m. om det skal være på 10 delen av en mm.
Husk når dere er ute å sykler, at dere ikke stopper, å fex. løfter syklen noen steder. Da vil det ikke medregnes. (t-)
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 22:08"Hvorfor anbefaler du da å bruke en løperbane."
Därför att det är tillräckligt bra för min del. 10 varv och det blir 4000m på datorn och jag är nöjd över det. Försöker man hålla sin "linje" så duger det för min del och det även om nu ett varv skulle råka
"Hvorfor anbefaler du da å bruke en løperbane."
Därför att det är tillräckligt bra för min del. 10 varv och det blir 4000m på datorn och jag är nöjd över det. Försöker man hålla sin "linje" så duger det för min del och det även om nu ett varv skulle råka
Quote from Fredric Lagerström on 7 August 2010, 23:09Inse att du är ute och cyklar P. Inse det.
Inse att du är ute och cyklar P. Inse det.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 23:17"Inse att du är ute och cyklar P. Inse det."
Ja vad skulle jag annars vara. Ute och segla?
Men man skulle ju kunna kalibrera sin cykeldator på YR. arena.
Där lär dom väl veta hur lång ett varv är.http://www.yaarena.se/
Vänligen
P.
"Inse att du är ute och cyklar P. Inse det."
Ja vad skulle jag annars vara. Ute och segla?
Men man skulle ju kunna kalibrera sin cykeldator på YR. arena.
Där lär dom väl veta hur lång ett varv är.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 13:55Bara som en liten uppföljning på kalbreringsnörderiet:
Jag kalibrerade racerns cykeldator igår på en hundrametersbana. Det blev en tydlig skillnad mellan att rulla hjulet med eller utan tyngd. Utan tyngd fick jag en omkrets på 2116 mm, när jag lutade mig
Bara som en liten uppföljning på kalbreringsnörderiet:
Jag kalibrerade racerns cykeldator igår på en hundrametersbana. Det blev en tydlig skillnad mellan att rulla hjulet med eller utan tyngd. Utan tyngd fick jag en omkrets på 2116 mm, när jag lutade mig
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 14:10Intressant! En möjligt slutsats är såklart att du hade för lågt tryck i däcken. 🙂
Intressant! En möjligt slutsats är såklart att du hade för lågt tryck i däcken. 🙂
Quote from Lars Ekegård on 10 August 2010, 21:39Brukar köra 2120 på racern och 2075 på mtb och det brukar stämma rätt bra även mot GPSen.
Brukar köra 2120 på racern och 2075 på mtb och det brukar stämma rätt bra även mot GPSen.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 21:40Jag kör med samma året runt, oavsett hjul.
Jag kör med samma året runt, oavsett hjul.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 21:54David : fårstår jeg deg rett når du har mtb. dekk på reseren ?
David : fårstår jeg deg rett når du har mtb. dekk på reseren ?