Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKalibrera cykeldator
You need to log in to create posts and topics.

"Det är verkligen inte så att alla löparbanor i vårt land är precis 400m, långt därifrån."

Jag skulle vilja påstå att det är ingen som är exakt 400m inge inte en enda jävla bana i hela jävla välden är troligen det, skulle jag tro. Dom, alla, diffar nog

Hvorfor anbefaler du da å bruke en løperbane.

Hva med et godkjent stål målebånd på 25 m. om det skal være på 10 delen av en mm.

Husk når dere er ute å sykler, at dere ikke stopper, å fex. løfter syklen noen steder. Da vil det ikke medregnes. (t-)

"Hvorfor anbefaler du da å bruke en løperbane."

Därför att det är tillräckligt bra för min del. 10 varv och det blir 4000m på datorn och jag är nöjd över det. Försöker man hålla sin "linje" så duger det för min del och det även om nu ett varv skulle råka

Inse att du är ute och cyklar P. Inse det.

"Inse att du är ute och cyklar P. Inse det."

Ja vad skulle jag annars vara. Ute och segla?

Men man skulle ju kunna kalibrera sin cykeldator på YR. arena.
Där lär dom väl veta hur lång ett varv är.

http://www.yaarena.se/

Vänligen

P.

Bara som en liten uppföljning på kalbreringsnörderiet:

Jag kalibrerade racerns cykeldator igår på en hundrametersbana. Det blev en tydlig skillnad mellan att rulla hjulet med eller utan tyngd. Utan tyngd fick jag en omkrets på 2116 mm, när jag lutade mig

Intressant! En möjligt slutsats är såklart att du hade för lågt tryck i däcken. 🙂

Brukar köra 2120 på racern och 2075 på mtb och det brukar stämma rätt bra även mot GPSen.

Jag kör med samma året runt, oavsett hjul.

David : fårstår jeg deg rett når du har mtb. dekk på reseren ?