Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 23:10Jeg har de siste årene forandret på hjuldiameteren i komputeren, for og holde den samme km/h som for 10 år siden. Derfor ble det en nedtur da jeg fikk Edge 705. EhHH: jeg bare tuller
Jeg har de siste årene forandret på hjuldiameteren i komputeren, for og holde den samme km/h som for 10 år siden. Derfor ble det en nedtur da jeg fikk Edge 705. EhHH: jeg bare tuller
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 23:54Hej.
"Förmodligen därför att cykeldatorn beter sig lite underligt vid start och stopp, men kanske också för att det är svårt, för att inte säga mycket svårt, att hålla ett rakt spår 20 cm från sargen."
Varför ska du cykla på/vid sargen. Du cyklar väl på
Hej.
"Förmodligen därför att cykeldatorn beter sig lite underligt vid start och stopp, men kanske också för att det är svårt, för att inte säga mycket svårt, att hålla ett rakt spår 20 cm från sargen."
Varför ska du cykla på/vid sargen. Du cyklar väl på
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 08:21Om den inre löparbanan har sarg mäts distansen 30 cm från sargen. Saknas sarg mäts distansen 20 cm från linjen. Känner man inte till det använder man fel sträcka för kalibrering. Vinglar du lite hit och dit cyklar du en längre sträcka. Men båda dessa felk
Om den inre löparbanan har sarg mäts distansen 30 cm från sargen. Saknas sarg mäts distansen 20 cm från linjen. Känner man inte till det använder man fel sträcka för kalibrering. Vinglar du lite hit och dit cyklar du en längre sträcka. Men båda dessa felk
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 08:27Vid mätning på löparbana, är det nog bättre att cyklar flera vara för att minimera start/stopp-fel och avrundningsfel i datorn.
Har någon provat om det skiljer något om man har tyngd på hjulen eller inte? Jag har lite svårt att inse varför däckets omkret
Vid mätning på löparbana, är det nog bättre att cyklar flera vara för att minimera start/stopp-fel och avrundningsfel i datorn.
Har någon provat om det skiljer något om man har tyngd på hjulen eller inte? Jag har lite svårt att inse varför däckets omkret
Quote from Fredric Lagerström on 7 August 2010, 08:30100m metoden tycker jag verkar bäst. Eller varför inte cykla längs en uppmätt kilometer.
P. Det är verkligen inte så att alla löparbanor i vårt land är precis 400m, långt därifrån.
100m metoden tycker jag verkar bäst. Eller varför inte cykla längs en uppmätt kilometer.
P. Det är verkligen inte så att alla löparbanor i vårt land är precis 400m, långt därifrån.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 08:31Det borde finnas en regel om hur en löparbana ska mätas.
Annars blir väl inte rekord godkända?
Det borde finnas en regel om hur en löparbana ska mätas.
Annars blir väl inte rekord godkända?
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 08:33Markku: Ang regler för mätning av löparbana, se mitt förra inlägg.
Markku: Ang regler för mätning av löparbana, se mitt förra inlägg.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 08:37Jo, jag förstår att man ska cykla en bit ut från sargen, men om bana i sig inte är 400m ?
Det verkar ju som att alla banor inte är 400m.
Därför borde det finnas regler om när man bygger en friidrottsbana, hur den ska mätas och vilka toleranser som tillå
Jo, jag förstår att man ska cykla en bit ut från sargen, men om bana i sig inte är 400m ?
Det verkar ju som att alla banor inte är 400m.
Därför borde det finnas regler om när man bygger en friidrottsbana, hur den ska mätas och vilka toleranser som tillå
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 08:51Fel: 30 resp. 20 cm ska det vara! Det väl varenda löparnörd...
(Korrigerat i inläggen ovan.)
Fel: 30 resp. 20 cm ska det vara! Det väl varenda löparnörd...
(Korrigerat i inläggen ovan.)
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 09:00Mätnoggrannheten ska vara 1 cm + 0,03%, dvs högst 13 cm på 400 m.
Mätnoggrannheten ska vara 1 cm + 0,03%, dvs högst 13 cm på 400 m.