Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKaloriförbrukningen skiftar..
You need to log in to create posts and topics.

Ganska ointressant man bör nog ha helkoll på ALLA parametrar innan man sätter ett tal, -finns många! men jag tror på kostforum o kolla med per vilka grunder som gäller för siffrorna -han har koll....

Haha...and here we go again 😉

Beror inte det på om bilen är bensin eller dieseldriven !!?? *funderar*

/The Troll

Ang..kcal..om det är en mankvinna är skillnaden stor.Om det är många kilo i släpvikt e de massa kallisar i skillnad...personlig pulsmätare m..vikt..kön..o ålder ger en rättvis bild..även om det är stor skillnad till nästa person..

"Beror inte det på om bilen är bensin eller dieseldriven !!?? *funderar*

/The Troll"

Sedan var det väl två som höll på med någon aktivitet där första personen vägde mycket mindre än den andra och då skilde det kraftigt i kaloriförbrukningen där med, om

Nu ska vi reda ut saker och ting. Kaloriförbrukningsvärden kom alla från samma förutsättningar.

Förutsättningarna var Kvinna, 38 år, 64 kg som löpte 60 min i en hastighet av ca 15 km/timme. Då fick jag de värdena jag skrev ovanför.

skulle ni inte låta bli de här tråden eller vad sa ni??? 😉

Citat MAD, "... som att hälla ut socker på marken för att skrämma bort myror ... ".

Låt säga att en man är kvinna, 38år väger 164 Kg och Löper amok på en dieseldriven bil med ett troll i 60 minuter, i låt säga 15 km/tim... Efter att ha matat myrorna med socker... Då borde det väl gå åt en väldans massa kalorier... 😉

Hur många kalorier är det i
en bensindriven bil? (VW bubbla)
En diesel?
en ahlgrensbil?