Quote from Guest on 7 April 2011, 17:19För mig är det att sjunka som är grejen. Försöker alltid flyta när jag är i vatten. Men benen sjunker rätt ner, och överkroppen följer med.
Vad gör jag för fel? Jag försöker ligga på rygg och flyta och då bara ha i princip näsan ovan ytan men det hjälpe
För mig är det att sjunka som är grejen. Försöker alltid flyta när jag är i vatten. Men benen sjunker rätt ner, och överkroppen följer med.
Vad gör jag för fel? Jag försöker ligga på rygg och flyta och då bara ha i princip näsan ovan ytan men det hjälpe
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 17:29Vissa personer kan ha problem att flyta pga. för lite kroppsfett. Så om du är smal/muskulös så kan du vara av sådan sort.
Vissa personer kan ha problem att flyta pga. för lite kroppsfett. Så om du är smal/muskulös så kan du vara av sådan sort.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 17:35Min bestämda uppfattning är nej, alla kan inte flyta. Precis samma för mig, benen sjunker och drar resten av kroppen med sig sedan. Det räcker dock med att jag rör benen bara lite grann för att hålla mig flytande om jag är i ett avslappnat tillstånd. För
Min bestämda uppfattning är nej, alla kan inte flyta. Precis samma för mig, benen sjunker och drar resten av kroppen med sig sedan. Det räcker dock med att jag rör benen bara lite grann för att hålla mig flytande om jag är i ett avslappnat tillstånd. För
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:56Är inne på samma linje att alla kan inte lära sig att flyta. På simkursens första pass så hade vi flytövningar, flyta som Y I X T vilket resulterade att mina fötter alltid sjönk. Efter några terminer med simträning så är det lättare att flyta men utan rö
Är inne på samma linje att alla kan inte lära sig att flyta. På simkursens första pass så hade vi flytövningar, flyta som Y I X T vilket resulterade att mina fötter alltid sjönk. Efter några terminer med simträning så är det lättare att flyta men utan rö
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 08:20Hej,
Skönt att höra, jag har precis samma upplevelse (fötterna sjunker och jag med dem)
Förstår inte heller argumentet som ibland framförs att det handlar om att slappna av. Blir kroppens densitet annorlunda då? Och borde det ii så fall inte vara tvärto
Hej,
Skönt att höra, jag har precis samma upplevelse (fötterna sjunker och jag med dem)
Förstår inte heller argumentet som ibland framförs att det handlar om att slappna av. Blir kroppens densitet annorlunda då? Och borde det ii så fall inte vara tvärto
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 10:54Jag har aldrig lyckats flyta, men det kanske handlar om att man ska fylla tillräckligt men inte överdrivet med luft i lungorna. Fylls de för mycket borde ju fötterna sjunka.
Sen handlar det kanske om balans också. Man kanske inte bara slappnar av helt oc
Jag har aldrig lyckats flyta, men det kanske handlar om att man ska fylla tillräckligt men inte överdrivet med luft i lungorna. Fylls de för mycket borde ju fötterna sjunka.
Sen handlar det kanske om balans också. Man kanske inte bara slappnar av helt oc
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 15:28Alla kanske inte kan flyta, men om man har bra balans i vattnet borde väl hela kroppen sjunka lika mycket. Sjunker benen först ligger tyngdpunkten för långt bak.
Alla kanske inte kan flyta, men om man har bra balans i vattnet borde väl hela kroppen sjunka lika mycket. Sjunker benen först ligger tyngdpunkten för långt bak.
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 16:44Förstår i så fall inte hur man skall kunna uppnå den balansen. Även om man sträcker fram armarna så väger ju benen så mycket mer än armarna och lungorna som står för flytförmågan sitter så långt fram att jag omöjligt kan se hur man skulle kunna balansera
Förstår i så fall inte hur man skall kunna uppnå den balansen. Även om man sträcker fram armarna så väger ju benen så mycket mer än armarna och lungorna som står för flytförmågan sitter så långt fram att jag omöjligt kan se hur man skulle kunna balansera
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 17:02man få använda magmusklar för att hålla upp benen.
jag är tjock, 100kg och 177cm. jag kan flytta kanske enkelt men jag kan också sänka som en sten om jag vill.
visst har fet en stor roll om hur lätt eller svårt det är att flytta eller har bra vatten lä
man få använda magmusklar för att hålla upp benen.
jag är tjock, 100kg och 177cm. jag kan flytta kanske enkelt men jag kan också sänka som en sten om jag vill.
visst har fet en stor roll om hur lätt eller svårt det är att flytta eller har bra vatten lä
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 17:30Våtdräckt hjälper mycket om man ska lära sig simma med flyt.
Våtdräckt hjälper mycket om man ska lära sig simma med flyt.