Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tog bort alla pass utan senaste månaden ur klockan och då funkar det att läsa in igen.

Bra! Fia, testar du samma sak så kanske ni även har hittat orsaken till problemet: är det för mycket data i Garmin strejkar funbeat helt enkelt...

Skapade en ny folder på Garminen och flyttade större mängden av datan till den foldern. Funkar nu aldeles utmärkt, dessutom går inläsningen mycket snabbare. 🙂

Verkar som att det är strul om man har en för stor folderstruktur.

Vi är detta på spåren! Det kommer sig av en säkerhetsuppdatering som behövde göras på servern (!). För att lösa problemet behöver vi göra en liten förändring - jag hoppas kunna genomför den under dagen.

Tillägg: Precis som ni säger så kan man tillfälligt lösa det genom att inte läsa ha så många pass på klockan. Över ca 500 pass så kommer den alltid att krascha.

Har samma problem men min klocka var nästan tom eftersom jag tömmer efter varje nerladdning, http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1143256
Har tömt och återställt klocka, avinstallerat allt som heter Garmin i min dator och håller på att åter

Nu fungerar det igen 🙂

Nu ska det fungera bra igen!

Jag får bara den här texten när jag trycker på "Nästa" på sidan där jag har läst av passen från klockan men ska välja vilka jag ska läsa in eller ignoreras. Testat i både Explorer och Firefox.

"Ett fel har uppstått
Något blev tyvärr fel när sidan du förs

Hej
Har samma problem, både via Internet Explorer och Mozilla Firefox. Får se om det fungerar imorgon.