Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har aldrig lärt mig crawla. Fick aldrig till det med andningen och tyckte bara det var jobbigt som barn/ungdom, gav liksom upp med att "jag kan inte". Med åren har jag mer och mer känt att jag vill lära mig simma riktigt, både för att bli snabbare och

Jag började vuxen crawl i höstas och andningen blev lättare och lättare ju mer avslappnat jag simmade - flyter upp bättre när jag är avslappnad än om jag fajtas med vattnet och spänner mig.

Mitt hetaste tips är att crawla på och verkligen blåsa ut all lu

-

Klipper in det jag skrev som svar på en liknande fråga för ett tag sedan:

Mycket av problemen med andning är jag övertygad om beror mest på att man är obekväm och spänd i vattnet. Prova att lägga 10-15 minuter i början på varje pass på att köra lite tekn

Jag är total nybörjare på crawl och gick första lektionen nu i mars. Kallsupar kom som ett brev på posten och jag klarade inte ens 25 m i början. Jag hade problem med att hinna med att andas och att vrida upp kroppen vid andning.

Nu har det lossnat för m

Lite videotips:
http://www.youtube.com/watch?v=zQGnXKPu33M

😉

En del av andningsproblemet tror jag är att man försöker få in så mycket luft som möjligt. Glöm det. Du behöver inte så mycket ny luft som du tror, men du behöver se till att andas ut ordentligt. Har du nästan fulla lungor får du inte in så mycket ny luft

Nu kanske ni inte kommer att gilla mig men så här var det för mig:

Jag började lära mig crawla för c:a 4.5-5 år sen. (Jag är f.ö. 64 år nu). Jag kan nog säga att jag hade redan innan mycket god vattenvana - gillade att simma (ffa bröstsim) Simma långt un

Hej Sara,
Jag är Total immersion frälst 🙂

tidigare haft problem att få ihop armtagen, benspark & andning. Tittat på detta, köpte boken & många timmars tittande på youtube klippen & i simbassängen så klart, nu går det jättebra att simma frisim längre d

Vad spännande att nån annan varit inne på Total Immersion! Det är min plan - är just på g att beställa en dvd där ifrån. Jag får ingen ordning på min andning (eller på nåt egentligen), och jag tror att det beror på att jag inte är bekväm i vattnet, brista