Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack för tips om facebook-grupp!

TI verkar vara precis vad jag behöver. Efter att ha läst denna tråd så försökte jag i morse simma så, och ta mig tusan: Färre armtag, och efter ett tag började andningen funka också. Farten var dock inte mycket att skryta med, men för att vara första gång

Välkommen i gänget!
Igår hade jag min simskola och kunde konstatera jag nog faktiskt har kommit över den gränsen när jag faktiskt kan säga - ja, jag kan crawla. Ifall någon skulle fråga 🙂 Allt tack vare TI!

Dra ihop folk för att arrangera en TI-workshop här i Sverige igen kanske? Finns intresse?

Intresse finns alldeles säkert, svårigheten är att hitta någon coach.

Anna-Karin Lundin (simcoachen.se) ska certifiera sig nästa vecka vad jag fattade det som.
Sen kommer hon säkerligen dra igång clinics och träffar framöver.

Min erfarenhet är att delar av TI filosofin fungerar bra för att lära sig vattenvana och avslappning i vatten. Men det är inget man blir en snabb simmare av. Det verkar finnas två "läger" inom simningen, de som tror på TI och de som tror på den traditione

"Ice Man"... nu har du nog inte riktigt koll. Terry som är grundare till TI har otaliga rekord i sin ålderskategori. F*n vet om han inte är världsmästare på någon distans med. Sen finns det en man till här på funbeat, som simmar enligt TI och slog, inte m

Nu förespråkar jag ju TI, så jag kanske är lite partisk, men det är lätt att dra paralleller till hur man lär in andra saker, t.ex. instrument som jag själv har lärt in.

Nyckeln är att man bryter ner sitt stycke i småbitar, övar in dom sakta så att tekni

Nu förespråkar jag ju TI, så jag kanske är lite partisk, men det är lätt att dra paralleller till hur man lär in andra saker, t.ex. instrument som jag själv har lärt in.

Nyckeln är att man bryter ner sitt stycke i småbitar, övar in dom sakta så att tekni