Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Notera att Icemannen, som för övrigt fortfarande håller på och trakasserar Ryan, själv har berättat att i hans simklubb är det färre simmare än antalet fingrar på en hand. Hur bra är en tränare som har färre än 5 aktiva?

Jag har spelat klassisk fiol sedan jag var fem år gammal (26-årsjubileum!) och kan inte annat än instämma med allt Mikaela skriver. Har man en bakgrund med musik så känns TI-metoden väldigt självklar. Man får aldrig, ALDRIG slarvspela. Oavsett om man spel

Ny på forumet som jag är men gammal inom simning, fd medioker tävlingsimmare (Numera lite bättre masterssimmare...hoppas jag). Läser på forumet för att se vad jag kan lära mig.

Hade inte tänkt skriva då mitt fokus är lite annat än de flestas här men...

Upprepar, det var Ismannen som skrev "du ska ta i mer, kör mer intervaller, jobba på, tekniken kommer SEN".

Därmed bör ni absolut ta det med en grävskopa salt (ingen nypa). Han är forumets troll. Kan inte simma för han sjunker, fryser, har för lite fett

felpost

Jag har sett i simhallen där jag simmar regelbundet 2-3 ggr i veckan att simtränaren som coachar ungdomar där tidigt på morgnarna fokusera även på armtag osv inte bara "öka tempo".

Iceman du borde byta simtränare!

Det är inte en simtränare Iceman pratar med eller ser. Det kanske är ett t.....

Tack och hej för mig.

Har tränat simgrupper från små tjejer o killar i 5 års ålder och upp till elit simmare som tränar 10 pass i veckan och det har blivit ett antal mil längs med bassängkanten. Då är det hela tiden fokus på teknik från min sida så att en enskild simmare blir

Det finns varierande kvalitet på simtränare, precis som i vanliga arbetslivet. Som fd tennistränare har jag sett massor med exempel på det inom tennis. Jag är övertygad om att de flesta simtränare tycker att 30% av sina kollegor är tämligen dåliga. Om man