Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 08:47Jag upplevde samma sak, problem med andning och teknik och andnöd efter 50 meter. Sen gick jag en helgkurs i TI och i fredags simmade jag 500 meter i sträck. Så TI är verkligen att rekommendera 🙂
Jag upplevde samma sak, problem med andning och teknik och andnöd efter 50 meter. Sen gick jag en helgkurs i TI och i fredags simmade jag 500 meter i sträck. Så TI är verkligen att rekommendera 🙂
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 09:21Kul att flera tycker likadant... jag kan simma upp till 2km i sträck. Min simning blivit lugnt, fridful dock kraftfullt samtidigt 🙂 JÄTTEROLIGT!
Kul att flera tycker likadant... jag kan simma upp till 2km i sträck. Min simning blivit lugnt, fridful dock kraftfullt samtidigt 🙂 JÄTTEROLIGT!
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 09:23Tack för all input!!! 🙂 Nu ska jag läsa och begrunda och öva vidare... TI låter ju spännande också, ska kollas upp.
Tack för all input!!! 🙂 Nu ska jag läsa och begrunda och öva vidare... TI låter ju spännande också, ska kollas upp.
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 10:21Har ni några tips på TI-kurser?
Har ni några tips på TI-kurser?
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 12:12VAR har ni hittat TI-kurser? Sverige??? *eldochlågor*
VAR har ni hittat TI-kurser? Sverige??? *eldochlågor*
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 13:18Det anordnades en TI-kurs i slutet av mars i Örebro, där Mat Hudson och Pawel Lewicki (med reservation för stavning) lärde oss mycket. Det är en tjej i GBG som ska utbilda sig till TI-coach, men i övrigt är det dåligt med TI i det här landet!
Det anordnades en TI-kurs i slutet av mars i Örebro, där Mat Hudson och Pawel Lewicki (med reservation för stavning) lärde oss mycket. Det är en tjej i GBG som ska utbilda sig till TI-coach, men i övrigt är det dåligt med TI i det här landet!
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 13:22emilie, jag har "lärt mig" via boken & youtube klippen.... men kursen om man kan hitta är nog bäst...
www.totalimmersion.net
emilie, jag har "lärt mig" via boken & youtube klippen.... men kursen om man kan hitta är nog bäst...
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 13:39Kunde liksom inte hitta kurs... DVD it is!
Kunde liksom inte hitta kurs... DVD it is!
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 14:40På Facebook finns en grupp, TI Swimming Sweden. Där skrivs det bl.a om ev kommande kurser, diskusioner osv. Bli medlem om du gillar Total Immersion!
Länken nedan går till Mat Hudsons Europeiska hemsida för Total Immersion. Där finns TI clinics om man vil
På Facebook finns en grupp, TI Swimming Sweden. Där skrivs det bl.a om ev kommande kurser, diskusioner osv. Bli medlem om du gillar Total Immersion!
Länken nedan går till Mat Hudsons Europeiska hemsida för Total Immersion. Där finns TI clinics om man vil
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 14:56Fick ett påpekande från min simtränare att jag roterade överkroppen för dåligt, vilket då medförde att jag var tvungen att vrida huvudet mer för att få till en bra andning.
Många säjer att man skall vrida huvudet men det är ju en sanning med viss tvekan,
Fick ett påpekande från min simtränare att jag roterade överkroppen för dåligt, vilket då medförde att jag var tvungen att vrida huvudet mer för att få till en bra andning.
Många säjer att man skall vrida huvudet men det är ju en sanning med viss tvekan,