Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 22:30Tålamod.. jag har gått nybörjarkurs i crawl (nära döden upplevelse) och är inne på min andra fortsättningskurs (några år mellan dessa). Jag tror aningen börjar komma, det är fortfarande ett problem, men det kommer. Jag skulle behöva simma två-tre gånger i
Tålamod.. jag har gått nybörjarkurs i crawl (nära döden upplevelse) och är inne på min andra fortsättningskurs (några år mellan dessa). Jag tror aningen börjar komma, det är fortfarande ett problem, men det kommer. Jag skulle behöva simma två-tre gånger i
Quote from j sollerman on 30 April 2012, 10:05Jag skulle försöka undvika hög frekvens på benen. Dom personer jag lärt att simma frisim har börjat med dolme. Så att andningen och armtagen sitter hyfsat. Med dolme kan man vara avslappnad och hinna tänka armtag och andning istället för att försöka syres
Jag skulle försöka undvika hög frekvens på benen. Dom personer jag lärt att simma frisim har börjat med dolme. Så att andningen och armtagen sitter hyfsat. Med dolme kan man vara avslappnad och hinna tänka armtag och andning istället för att försöka syres
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 10:19Jag kör 2 takts benspark ( TI) och kan få bra fart ändå. Men det har varit många många timmer i simbassängen. Jepp gäller att nöta nöta nöta!
jag har använt dolme förr men sen hittade jag nedan som funkat bättre för mig än dolme... jag kunde ju öva 2takts
Jag kör 2 takts benspark ( TI) och kan få bra fart ändå. Men det har varit många många timmer i simbassängen. Jepp gäller att nöta nöta nöta!
jag har använt dolme förr men sen hittade jag nedan som funkat bättre för mig än dolme... jag kunde ju öva 2takts
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 18:09Hej, det går att lära sig själv. Jag gick en nybörjarkurs för 20 år sen, men klarade aldrig av mer än 25 meter, gav upp. Tio år senare så började jag simma som träning, en gång i veckan och fick för mig att nu äntligen skulle jag lära mig.
För att få fas
Hej, det går att lära sig själv. Jag gick en nybörjarkurs för 20 år sen, men klarade aldrig av mer än 25 meter, gav upp. Tio år senare så började jag simma som träning, en gång i veckan och fick för mig att nu äntligen skulle jag lära mig.
För att få fas
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 18:28I bröstsim måste man andas på varje armtag.
I bröstsim måste man andas på varje armtag.
Quote from Elias Engqvist on 30 April 2012, 18:33Inte *måste* Iceman!
Inte *måste* Iceman!
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 18:37Dags att släppa Iceman nu Christer? (H)
Dags att släppa Iceman nu Christer? (H)
Quote from Elias Engqvist on 1 May 2012, 00:52I bröstsim måste man inte andas vid varje simtag!
I bröstsim måste man inte andas vid varje simtag!
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 11:15Att bryta vattenytan med huvudet en gång per armtag måste man,
att andas är fortfarande frivilligt.Gäller vid tävling, se SW 7.4
http://www.fina.org/H2O/index.php?option=com_content&view=article&id=284:sw-7-breaststroke&catid=82:swimming-rules&Itemid=18
Att bryta vattenytan med huvudet en gång per armtag måste man,
att andas är fortfarande frivilligt.
Gäller vid tävling, se SW 7.4
http://www.fina.org/H2O/index.php?option=com_content&view=article&id=284:sw-7-breaststroke&catid=82:swimming-rules&Itemid=18
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 12:13Du måste inte andas men om du vill leva så underlättar det ju. 😉
Du måste inte andas men om du vill leva så underlättar det ju. 😉