Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKan ni få kramp när ni vill?
You need to log in to create posts and topics.

Det slog mig just att jag enkelt kan provocera fram kramp i vaderna/foten när jag vill. Bara att sträcka vristen maximalt och sedan spänna vaden eller "knyckla" tårna.

Det jag undrar är om detta är normalt, eller kan ha samband med kramp jag får under lö

Jag kan framkalla kramp i foten genom att knyckla tårna iallafall!

Ja, och det har blivit lättare att få kramp "med vilje" sen jag började träna.

Magnus. De innebär väl att vi kan använda dig som testperson för metoder att hindra kramp?
Ökar minskar det om du är nytränad, har mycket vatten i kroppen, tar salttabletter, magnesium, Kalium .....

Jag vet vilken kanin jag föredrar
BILD:http://www3.pictures.gi.zimbio.com/Mick+Rock+Playboy+Launch+Rock+Rabbit+T+Shirt+zvgfN4J9SlHl.jpg

Jo, jag kan få kramp i hålfoten genom att trycka tårna nedåt. Kanske för att jag är plattfot?

Håkan, helst inte! 🙂 Jag slipper gärna kramp under tävling i alla fall. Men det kanske inte finns nåcot samband. Brukar någon av damer ovan få kramp vid löpning?

Ni som INTE kan framkalla kramp, får ni någonsin på tävling?

Håkan, går på piller sedan

Plattfot eller ej, jag har höga fotvalv och kan också provocera fram kramp.

Jag kan nog inte provocera kramp, däremot om jag vrider tårna kan jag få problem så de börjar vrida sig ur led. Inte alls behagligt.... kramp får jag inte när jag tränar heller, i alla fall inte i vader och tår, däremot får jag håll emellanåt när någontin

Jag kan framkalla kramp i fötter och vader när jag är tränad.
Det är en av mina superkrafter verkar det som. Krampmannen.