Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKedjan hoppade av!!!!!!
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er alla och tack för alla tips som jag har fått!!!
Roland: latexhandskar, det ska jag fixa, tack för tipset.
Anders, jag signalerade inte, jag satt på vägkanten och åt mitt äpple och va FÖRBAnnad!!!!!!
Lars: ramen blev inte skadat tack och lov, det

min kedja hoppade också idag! andra gången någonsin jag cyklar på cykeln. Jag berättade det för min pappa, cykeltoken, och han sa att sånt inte skulle hända. Jag trodde det hände hela tiden? men han skulle lämna in den för någon justering. Tur att min cyk

Hej Maire.

"kedjetvätten, det har jag allrig ens tänkt, jag trodde att det ska vara fettigt så fettigt att kedjan bara rullar på lätt .... jag ska prata med min man... hoppas att han kan detta."

Nej det ska inte vara "fett"/olja utanpå kedjan. Där gör d

En välskött kedja och drivlina ska blänka i solen

re Linnea
"men han skulle lämna in den för någon justering"

Tips är att lära sig själv det grundläggande det är relativt enkelt se YouTube nedan

Kedjetvätt: Testade själv i förrgår och det var enklare och mindre smutsigt än jag trodde med en kedjetvätt

oj! finns det små filmer för sånt! Jag vet att jag är lat och okunnig, det finns ju roligare saker att lägga sin tid på än att pilla på cyklar tycker jag och det har jag tyckt hela mitt liv med. men detta verkar ju bra! Jag har funderat på vad som skulle

Linnea, det finns inga gränser för vad man inte klarar av när man verkligen inte vill. 🙂
Om du intresserar dig för cykelpysslandet så har du nog inte allt för svårt att lära dig. Om viljan finns alltså 🙂

Äntligen, har min man tvättat min cykelkedja och skruvat och dunat med växlar mm... tog bara liten runda i måndags och växlarna fungerade bra. Jag ska ta liten längre tur på helgen, håll upp tummana, att växlarna hoppar inte av.(t+)/Maire

Marie
"Min man skulle också kämpa med sin vikt men orkar inte!!!! "

Du kanske skulle fixa din mans kedja så får du med honom ut på cykelturen... ;)(L)

klart att det går att lära sig! Men som sagt; vilja och intresse för cykelpysslande är svårare, ännu svårare blir det när jag alltid har haft pappa eller nån pojkvän som tycker att det är jättekul att vara ridderliga och hjälpa en kvinna i nöd! 🙂