Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 14:54Mmm, men jag har byggt ihop alla mina cyklar själv. Då vet jag att det är kvalitet på alla komponenten och att allt är ordentligt monterat.
Mmm, men jag har byggt ihop alla mina cyklar själv. Då vet jag att det är kvalitet på alla komponenten och att allt är ordentligt monterat.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 14:55Jimmy ,jo precis ,men de på öb ,sa att jag cyklade för snabbt därför tramporna gick av :@ jag har en 100 kr cykel nu som håller
Jimmy ,jo precis ,men de på öb ,sa att jag cyklade för snabbt därför tramporna gick av :@ jag har en 100 kr cykel nu som håller
Quote from Lotta W on 11 July 2008, 15:43Jag håller med Rasmus: att skruva på grejerna själv är enda sättet att vara helt säker på vilken status de har. Vintern är ett utmärkt tillfälle att skruva isär sin cykel och sedan skruva ihop den igen 🙂
Jag håller med Rasmus: att skruva på grejerna själv är enda sättet att vara helt säker på vilken status de har. Vintern är ett utmärkt tillfälle att skruva isär sin cykel och sedan skruva ihop den igen 🙂
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 15:53Plocka ner cykeln i molekyler?
Plocka ner cykeln i molekyler?
Quote from Anders Wallerstedt on 11 July 2008, 16:04Ja, och så putsar man, vaxar ramen, ny kedja, nytt fett till kullagren.....
Å så plockar man ihop alla prylarna.....
Ja, och så putsar man, vaxar ramen, ny kedja, nytt fett till kullagren.....
Å så plockar man ihop alla prylarna.....
Quote from Lotta W on 11 July 2008, 16:08Om vajrarna behöver bytas så kan man göra det, annars är det väl lite overkill. Annars har jag skruvat loss vevparti, vevlager, gaffel, styrlager etc och rengjort vid några tillfällen, samt justerat växlarna. Kedjan är lämplig att byta då också. Det är sk
Om vajrarna behöver bytas så kan man göra det, annars är det väl lite overkill. Annars har jag skruvat loss vevparti, vevlager, gaffel, styrlager etc och rengjort vid några tillfällen, samt justerat växlarna. Kedjan är lämplig att byta då också. Det är sk
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 16:57Det är egentligen bara de rörliga delarna man behöver kolla. Styrlager struntar jag i. Har aldrig haft några som helst problem där. Vajrar och höljen har jag bytt på en cykel.
Det är egentligen bara de rörliga delarna man behöver kolla. Styrlager struntar jag i. Har aldrig haft några som helst problem där. Vajrar och höljen har jag bytt på en cykel.
Quote from Lotta W on 11 July 2008, 17:15Rasmus, efter Vätternrundan ett (blött!) år började min cykel knaka och det tog en stund innan jag kom på var ljudet kom ifrån. Det visade sig att smuts hade trängt sig upp i styrlagret. Rengöring och lite nytt fett löste problemet!
Rasmus, efter Vätternrundan ett (blött!) år började min cykel knaka och det tog en stund innan jag kom på var ljudet kom ifrån. Det visade sig att smuts hade trängt sig upp i styrlagret. Rengöring och lite nytt fett löste problemet!
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 17:38Räsern får aldrig se regn. De övriga cyklarna har rejält tätade styrlager och skärmar när det regnar. Så, inget problem där för min del.
Räsern får aldrig se regn. De övriga cyklarna har rejält tätade styrlager och skärmar när det regnar. Så, inget problem där för min del.
Quote from Funbeat user on 12 July 2008, 04:08Ska nog mäta lite på min kedja. Kan troligen vara på gränsen till att vara sliten. Kör inte kedjetvätt när cykeln är tvättad i övrigt! Skaffa tryckluft. Låter det illa är det oftast illa. Då är det smart att sätta på justeringsmössan. Testa att stanna med
Ska nog mäta lite på min kedja. Kan troligen vara på gränsen till att vara sliten. Kör inte kedjetvätt när cykeln är tvättad i övrigt! Skaffa tryckluft. Låter det illa är det oftast illa. Då är det smart att sätta på justeringsmössan. Testa att stanna med