Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har en inflamation i längdryggen ( nu ett halvt år)..
till på köpet fick jag ryggskott igår. Nu går jag framåtböjd som ringaren i Notre Dame!!!

Kiropraktorn förbjöd all träning även cykling (även om jag påstår att cykling inte påverkade ryggen)..
Det kan

Sluta gå hos den Kiropraktorn.

Gå till en naprapat/ sjukgymnast i stället.

Jag blev bra i min rygg med hjälp av akepunktur och sjukgymnastik.

Efter 5 år med problem fick jag rätt behandling 🙂

Vila kan aldrig vara bra ...

Problemen kan ju vara olika men min naprapat tyckte det var perfekt med cykling när jag var hos honom med mina ryggproblem. Cykelrörelsen matchade de övningar han gav mig och han såg inga problem (tvärtom) med sittställningen på en racer.

Sa kiropraktorn verkligen att du inte fick träna överhuvudtaget på obestämd tid? Jag tror inte att du hittar på, det låter bara så osannolikt.

De (bra) kiropraktorer jag har träffat har ibland sagt att det kan vara bra att vila från träning en dag eller

nja obestämd tid sa han inte !!!
Han tyckte i början att det var jätte bra att cykla.
men nu (efter att jag fått ryggskott) tyckte han att jag skulle lugna mig tills rygskottet är över och inflamationen är borta!!!!
Inflamation har jag haft i 6 mån, så de

Har jätteproblem med min rygg med,tror det beror mycket på cyklingen.Börjar misstänka att det är en inflamtation,har inte kunnat cykla på 15dagar.trött i ryggen liksom.fick du tabletter mot inflamationen??

Inflammationen försvinner när orsaken till den försvunnit, prio 1 att ta reda på varför den uppkommit. Säger kiropr. att du inte bör cykla så kanske det ligger något i det.
Om du nu haft det en längre tid så tyder det kanske på att träning inte är den bäs

Jag började cykla när jag hade problem med ryggen.
Enda stunden på dygnet jag inte hade ont var när jag satt på racern.

Kommer du till "rätt" naprapat så kommer du bli bra.

Problemet med naprapater, sjukgymnaster och kiropraktorer är vanliga människor o

Holder med Nisse , Skift til naprapat.

Jeg regner med at du har tatt et rønken av ben og hofter, for å utelukke at benlengden er ulik. Det er en vanlig årsak til ryggproblemer.

Og et muskelavslappende preparat i en ukes tid er heller inte dumt. Det er

allt jag fick av kiropraktorn är en ispåse och en tennisboll som jag skulle rulla över skinkorna..
JAg håller med dem flesta att jag mådde som en kung när jag satt på racern, problemet är att jag inte kanske är så oskyldig som ja målat upp det..
kiron så