Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 11:18Du låter som ett solklart fall för sjukgymnastik.
Antagligen skall du göra små enkla övningar för att träna upp de små musklerna som håller kontrollen över ryggen. Inte "styrketräning" med tungbelastning utan balansövningar och liknande.
( ingen har lik
Du låter som ett solklart fall för sjukgymnastik.
Antagligen skall du göra små enkla övningar för att träna upp de små musklerna som håller kontrollen över ryggen. Inte "styrketräning" med tungbelastning utan balansövningar och liknande.
( ingen har lik
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 14:53Jag knäckte till ryggen på några Sats Energy-pass där de introducerat burpees, nådastöten kom 13 jan. Obehag och ont därefter.
Jag har "mjuk-tränat" efter det, lite löpband, crosstraining och spinnig.Det blev värre.
Gick till naprapat för första gång
Jag knäckte till ryggen på några Sats Energy-pass där de introducerat burpees, nådastöten kom 13 jan. Obehag och ont därefter.
Jag har "mjuk-tränat" efter det, lite löpband, crosstraining och spinnig.
Det blev värre.
Gick till naprapat för första gång
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 08:39tack alla ni!!..
Nu sitter jag på kontoret försöker koncentrera mig på arbetet, men det gör nu sjuhelvetes int, både i ryggen och numera i baksidan lår (pga kopplingen när jag körde bil i helgen)
Varje gång jag trycker ner den får jag 100000 nålar genom k
tack alla ni!!..
Nu sitter jag på kontoret försöker koncentrera mig på arbetet, men det gör nu sjuhelvetes int, både i ryggen och numera i baksidan lår (pga kopplingen när jag körde bil i helgen)
Varje gång jag trycker ner den får jag 100000 nålar genom k
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 10:47Bob: Jag kommer inte ihåg om det var kiropraktor, naprapat eller var det nu var som jag gick hos för några år sedan. Men han jag gick hos var med i sjukvårdsförsäkringen eller vad det kallades för. Så alla tillfällen jag gick hos honom ingick i högkostnad
Bob: Jag kommer inte ihåg om det var kiropraktor, naprapat eller var det nu var som jag gick hos för några år sedan. Men han jag gick hos var med i sjukvårdsförsäkringen eller vad det kallades för. Så alla tillfällen jag gick hos honom ingick i högkostnad
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:59jag har gått hos sjukgymnasten och fått ett fri kort..
Tack vore frikortet fick jag 4 ggr betald besök hos kiropraktorn, men nu är det slut med gratis behandlingar.
kiropraktorn säger att jag borde gå till läkaren och få remiss till kiropraktorn, då kan j
jag har gått hos sjukgymnasten och fått ett fri kort..
Tack vore frikortet fick jag 4 ggr betald besök hos kiropraktorn, men nu är det slut med gratis behandlingar.
kiropraktorn säger att jag borde gå till läkaren och få remiss till kiropraktorn, då kan j
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 17:30Du borde få en remiss till en naprapat eller sjukgymnast ....
Du borde få en remiss till en naprapat eller sjukgymnast ....
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 08:31Mitt tips, köp voltaren lägg dig ner och vila några dagar tills det värsta är över och ge fan i Kiropraktorn och lyssna inte på vad denne säger.
Börja träna med mycket låg intensitet när det känns helt OK i ryggen och bygg succesivt upp.
Mitt tips, köp voltaren lägg dig ner och vila några dagar tills det värsta är över och ge fan i Kiropraktorn och lyssna inte på vad denne säger.
Börja träna med mycket låg intensitet när det känns helt OK i ryggen och bygg succesivt upp.
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 12:30Kanske lite väl dyrt, men en möjlighet är att träna på liggcykel. Mycket bättre ergonomi för ryggen och nästan samma muskler som tränas.
Ergonomin var en av de huvudsakliga anledningarna till att jag valde liggis istället för vanlig cykel.
Flera motions
Kanske lite väl dyrt, men en möjlighet är att träna på liggcykel. Mycket bättre ergonomi för ryggen och nästan samma muskler som tränas.
Ergonomin var en av de huvudsakliga anledningarna till att jag valde liggis istället för vanlig cykel.
Flera motions
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 12:41Liggcyklar har väl egna tävlingar?
Liggcyklar har väl egna tävlingar?
Quote from Lena O on 22 February 2011, 20:13David: En tips från coachen. Tänk inte tävling när du prata om cykel.
Det gör inte de flesta.
David: En tips från coachen. Tänk inte tävling när du prata om cykel.
Det gör inte de flesta.