Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKläder höst och vinter?
You need to log in to create posts and topics.

Jag är riktigt nybörjare på det här med löpning (började tidigt i somras) och undrar om ni som är lite mer rutinerade kan hjälpa mig med vad man behöver för den kalla årstiden som nu kryper allt närmare...

Min utrustning begränsar sig till (över skorna d

Om du gillar "fladder" så är Dobsoms R90 eller XR fina grejer. De har muddar till händerna när det blir kallt och man kan ta av ärmarna på jackan om det är varmt.

http://www.dobsom.se/Sidor/A_R90.html

om du gillar lite fladder skulle jag nog rekommendera dobsom r90 stället. Det är helt ok året om.

Under brukar jag endast ha ett funktionsunderställ ner till -15C. Efter det så tar jag även på mig lager 2 (tror det är nån typ av microfleece). Självklart

Efter -15 lär jag stanna inne!

Tack för dessa tips. Jag är ganska varm av mig, så det kanske räcker med funktionsunderställ och vindkläder. Eller vad tror ni? Finns det anledning att plocka på sig ett tredje lager kläder?

Jag har aldrig använt mer än underställ och jacka av R90-typ under vintern. Men då är jag också varm av mig. R90jacka och funktionstshirt har fungerat för mig ner till 0-gradigt. Det är ju dock väldigt individuellt, men du kan ju vänta med att köpa "tredj

Hej,

Jag hade exakt samma fråga men med ett litet tillägg så jag stjäl denna tråd;

om jag utöver löpning under höst/vinter också planerar att åka längdskidor lite längre avstånd (för att i slutändan köra vasaloppet), rekomenderar ni samma typ av kläder?

Bygg upp en garderob av funktionskläder av olika tjocklek och vindgenomsläpplighet som går att göra olika kombinationer av.

Börja med att komplettera sommarklädseln (funktionströja, shorts/funktionskalsonger) med en långärmad funktionströja och ett par l

Det är inte "fladdret" i sig som tilltalar, så jag hade nog tänkt mig nåt i stil med roadsters. Jag trivs inte i tights, det är hela saken.

Så det lutar väl i så fall åt långa, inte för tighta :-), byxor och långärmad funktionströja under hösten som seda

Det är faktiskt inte så pinsamt med tights när man väl provar 😉

Billiga underställ för runt 150 spänn fungerar bra (sköljs med fördel ur direkt efter användandet) blir det riktigt kallt tar jag bara ett ställ till ovanpå men då är det riktigt kallt ute och jag springer i lågt tempo.

Gamla underställ kan med fördel kl