Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKläder höst och vinter?
You need to log in to create posts and topics.

Underställskalsonger med vindstopper i fram är min bästa vän.

"Kör du tights utan underställ under vintern?"

Christian: Det finns sk "vintertights" som räcker tt utan underställ. Har jag varit ute hela dagen på långpass mitt i vintern har jag dock ett par typ "mamelucker" under för att inte bli kall om aktern. Spri

Och om du ska köpa en vindjacka, köp en där du kan ta av ärmarna. Perfekt att kunna dra på sig en väst bara om det bara är halvkyligt.

Vilka bra tips. Tackar. Jag provade springa ute i vintras. Hade en jacka som jag tyckte var lite för mkt, även om den var lätt men den här R90 med avtagbara ärmar verkar kanon ju. Det är egentligen inte armarna jag fryser om. En buff som halsduk var också

Är inte så bra på det här med olika märken, men mitt tips är att du satsar på bra vindstoppande jacka och byxor med tanke på hur det blåser här på slätten!
(Och du ser ut att bo i en ännu blåsigare del av stan!)
Själv har jag en jacka med bra vindstopp

Här finns lite inspiration där du tom får redo på hur man tar på sig respektive plagg 🙂

http://www.teamsportia.se/tips-rad/lopexperten/9912/

Tackar och bockar för alla fina tips. Nu blir det shopping i helgen... (H)

De där underställskalsongerna är felkonstruerade. Windstoppern borde ju va bak..

Sen får man prova sig fram. Vissa (tex jag) är väldigt varma när de kommer igång. Jag åker ofta längdskidor utan mössa och handskar ner till -10 när jag är hyfsat i form (och blåsorna på händerna har lagt sig). Tycker jag klarar mig väldigt långt på ett c

Det där med underställ under tightsen, jag kör med långa tights i stort sätt hela vintern, utan underställ.

Det skall vara många minusgrader för att jag skall klä mig i nåt annat. Har sprungit i långa tights, utan underställ, i några minusgrader och det