Quote from Catharina Brattlin on 30 August 2009, 22:08I vintras sprang jag några gånger i 8-10 minusgrader i ett Craftunderställ, tights+funktionströja och en R90 ytterst. Inga vantar och bara Craft-keps på huvudet. Funkade jättebra.
Det enda jag missade var ett par tjockare löparstrumpor. Tårna domnade bor
I vintras sprang jag några gånger i 8-10 minusgrader i ett Craftunderställ, tights+funktionströja och en R90 ytterst. Inga vantar och bara Craft-keps på huvudet. Funkade jättebra.
Det enda jag missade var ett par tjockare löparstrumpor. Tårna domnade bor
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 23:27Återigen, tack för alla tips.
Det blev ett underställ från Craft och R90-stället. Jag resonerade som så att jag redan nu vill ha långa byxor, men det känns fortfarande tidigt för varma vintertights. Så nu kan jag ju köra i R90 med bara t-shirt under till
Återigen, tack för alla tips.
Det blev ett underställ från Craft och R90-stället. Jag resonerade som så att jag redan nu vill ha långa byxor, men det känns fortfarande tidigt för varma vintertights. Så nu kan jag ju köra i R90 med bara t-shirt under till
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 12:15Du drar åt dragskon under knät vilket resulterar i att det blir lite samma känsla som att springa i shorts.
Du drar åt dragskon under knät vilket resulterar i att det blir lite samma känsla som att springa i shorts.
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 12:43Hade oxå svårt för det där med tights tidigare och har därför löpt omkring i ett lätt fladdrande vindställ från craft.
Nu har jag dock kommit över det obekväma i att ränna runt i tights och därför uppgraderat min garderob med just tights i olika modeller
Hade oxå svårt för det där med tights tidigare och har därför löpt omkring i ett lätt fladdrande vindställ från craft.
Nu har jag dock kommit över det obekväma i att ränna runt i tights och därför uppgraderat min garderob med just tights i olika modeller
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 14:33Jag får kanske tänka om vad det gäller tights...
För tillfället får det dock räcka med R90, som jag ska komplettera med underställ och varmare strumpor när det blir kallt.
Jag får kanske tänka om vad det gäller tights...
För tillfället får det dock räcka med R90, som jag ska komplettera med underställ och varmare strumpor när det blir kallt.
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 20:37Jag gillar ullunderställ sedan jacka och byxor för längdåkare, och aldrig glömma mössan. Ullunderstället åker på redan vid -4,-5. De är ett nätunderställ i ull som är superbra att svettas i. Börjar de vara upp över -18, -20 stannar jag inne.
Jag gillar ullunderställ sedan jacka och byxor för längdåkare, och aldrig glömma mössan. Ullunderstället åker på redan vid -4,-5. De är ett nätunderställ i ull som är superbra att svettas i. Börjar de vara upp över -18, -20 stannar jag inne.
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 21:52Vad är det för skillnad på ett vanligt R90 ställ och ett R90 vinter? Jag funderar nu på vilket jag ska köpa. Jag är skåning och tänkte för första gången försöka jogga mig genom vintern! Regn, blåst och och ner till några minusgrader - en typisk skånsk vin
Vad är det för skillnad på ett vanligt R90 ställ och ett R90 vinter? Jag funderar nu på vilket jag ska köpa. Jag är skåning och tänkte för första gången försöka jogga mig genom vintern! Regn, blåst och och ner till några minusgrader - en typisk skånsk vin
Quote from Catharina Brattlin on 16 October 2009, 22:02Staffan, jag tror att ett vanligt R90-ställ räcker för Dig (vet dock inte vari skillanden ligger mellan de båda). Bor själv i Blekinge och har snarlika vintrar som Du.
Vid några pass förra vintern kröp det ner mot minus 8-10 och då tog jag på mig ett Cra
Staffan, jag tror att ett vanligt R90-ställ räcker för Dig (vet dock inte vari skillanden ligger mellan de båda). Bor själv i Blekinge och har snarlika vintrar som Du.
Vid några pass förra vintern kröp det ner mot minus 8-10 och då tog jag på mig ett Cra
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 22:24Håller med dig där Syll....ehhhe Sylvia....Nästan alla kutardojor är ju gjorda för sommarbruk å då under de förhållandena så gäller det att få ventilation uppåt från tårna...när det sedan blir vinter å kallt så är det inte längre så roligt.!!? Kutade igår
Håller med dig där Syll....ehhhe Sylvia....Nästan alla kutardojor är ju gjorda för sommarbruk å då under de förhållandena så gäller det att få ventilation uppåt från tårna...när det sedan blir vinter å kallt så är det inte längre så roligt.!!? Kutade igår
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 22:40Två saker som inte har tagits upp här är
1) Det viktigaste vinterplagget är dubbarna. Det finns lite olika lösningar, men utan halkskydd lever man farligt.
2) Man bör värma upp ordentligt inomhus före passet. Då kan man ge sig ut med rätt klädsel för "an
Två saker som inte har tagits upp här är
1) Det viktigaste vinterplagget är dubbarna. Det finns lite olika lösningar, men utan halkskydd lever man farligt.
2) Man bör värma upp ordentligt inomhus före passet. Då kan man ge sig ut med rätt klädsel för "an