Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Finns hjälmössor med windstopper bara framtill, och därmed ventilerar hyffast ovanpå. Men de är mest för vinterbruk. Jag skulle köra med en en buff, som är snabbtorkande, och byta buff halvvägs.

Buff... menar du bandana av vindmaterial?

Det låter som en del till en soffa?!

en buff är en buff: http://www.buff.es/

En bandana alltså...Buff är ju fan ett varumärke...

Bandana under hjälmen.

En klassisk cykelkeps är både snyggare och mer praktisk än en bandana (skärmen håller dropparna borta från ögonen).

Hjälm keps är i bomull och har en rätt kylande effekt tycker jag, har det ofta på sommaren för att behålla fukten i mössan under hjälmen snarare än tvärt om! Speciellt om det går sakta uppför i stark värme!

En bandana är en bandana, en buff är så mycket mer. Men visst, det är ett varumärke, precis som keso och spinningcykel som blivit mer ett begrepp än just skyddat varumärke.

Har en sån där cykelmössa med vindstopp framtill, men tänkte att det kanske fanns nån variant som var mer vattenavstötande...hör själv att jag är livrädd för vatten 🙂

Mia, det är svårt att få nåt vattentätt på huvudet, som samtidigt släpper ut din överskottsvärme. Vad du ska ha på huvudet, bör nog redan provat ut för länge sen, på de där träningsdagarna när det varit kallt och regnigt. Det är på dom cykelpassen du lär