Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För sent 🙂 labbar på för fullt..har köpt regnkläder idag 🙂

Har man inte "alla grejer" så blir man ju tvungen 🙁

Jag tror heller inte på att sätta på sig nya grejer så här sent, speciellt i byxväg. Själv kollade jag vad som blir bäst av det jag redan cyklar i. Som många redan skriver så kommer man att bli blöt oavsett, tricket är att hålla sig varm. Jag kommer inte

Jag har väntat med att inhandla regnkläder med förhoppning om fint sommarväder, men insåg nu att näe...det blir nog regn.
Vet med mig att jag är en fryslort och vill inte behöva bryta pga att jag blir blöt och kall...
Inser dock att jag kanske borde vari

Enligt senaste prognosen på yr.no så kommer det inte att bli något regn att tala om... plus att vinden mojnat rejält. Kanske blir en schysst runda trots allt!

Väderprognosen hinner säkert ändra sig både en och tio gånger innan det väl är dags. Det bästa är att packa med allt man har och sedan välja utrustning på plats.

Mats: det låter helt underbart...hoppas det håller sig så nu (t+)
Regnkläderna kan jag med glädje använda en annan gång 🙂

Newline har (eller har haft) jättetunna mössor som värmer mer än man kan tro och släpper ut fukt. De är prasselfria till skillnad från vissa dedikerade cykelmössor.

De har dock inget extra vindskydd i pannan utan är samma material runt om. Stannar man ti

Sealskinz Scullcap, tejpa över hålen för öronen dock annars får man tinnitus. Annars bandana, t ex Buff. Nu ser vädret ut att bli skapligt, men jag är rätt glad att ha provat ut kläderna i vintras så man vet nu om det blir bus.

Jag gillar inte att köra i långa brallor men det verkar ju nästan vara ett måste på lördag,, eller vad tror ni om shorts + knävärmare + linnement

Men var hittar man något vettigt linnement som sitter kvar?