Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKlädsel i värmen
You need to log in to create posts and topics.

För att återgå till den ursprungliga frågeställningen:

För några veckor sedan fick jag en reklam-broschyr från Team Sportia, med två olika paketerbjudanden med "vår-löparkläder" (Craft samt deras eget märke). I båda fallen var det för män T-shirt och sho

Catrin, jag tänkte också på det där med att det finns mest 3/4tights till tjejer, men jag tycker att i år har jag faktiskt sett rätt mycket shorts och kortare tights för tjejer i butikerna. Nike och Adidas har också löparkjolar i kort modell nu, förutom N

Utan trosor så blir det luftigare.

Ska man vara utan underkläder i löpartights/shorts också menar du David?

Musse körde bara-vara under.

Tycker nog shorts är svalare och skönare än trekvartstights. Löparkjol verkar ju också vara en bra idé, kanske värt att testa? Bara det inte är varma innerbyxor i dem, som de envisas med att sy fast i golf-kjolar.... Man har ju ändå trosor under (tror jag

Jag tycker det är stor skillnad mellan korta tights och 3/4-tights om det är varmt. Likaså mellan bara sport-bh och sport-bh+linne. Blåser det lite lätt är det mer hud som kyls ner.

Troslöst är luftigt och bra.

Jag tror inte många killar har kalsingar under löparshortsen på sommaren??? Inte jag iaf!

http://www.youtube.com/watch?v=DVaBm5OWqhY

Under tights är det däremot läge med kallingar, jag har hemska minnen från ett långpass i värme där det bildades skavsår på snorren, tights har ganska ofta en söm som går mitt frampå (iallafall hade mina Nike tights det och det blev en prydlig illröd rand